StoryEditor

McCormick – inteligentne rozwiązania

Niedawno ciągniki marki McCormick mogliśmy oglądać na Agro Show w Bednarach, co pokazuje zdjęcie otwierające...

13.10.2024., 12:00h

... a wkrótce będą targi EIMA w Bolonii 6-10 listopada 2024 r. Producenci zapowiadają mnóstwo nowości! A co zaproponuje McCormick? Oto informacja na temat ciągników: McCormick X7.6 VT-Drive i McCormick X5.120 P3-Drive. A zatem przyjrzyjmy się modelom marki McCormick w zakresie komfortu, rozwiązań mechatronicznych i narzędzi cyfrowych.

McCormick X7.6 VT-Drive

W gamie McCormick X7.6 VT-Drive znajdują się dwa modele: X7.621 o mocy 200 KM i X7.624 o mocy 240 KM, ten ostatni nominowany do nagrody Tractor of The Year 2025 w nowej kategorii MidPower.

Ciągnik McCormick X7.6 jest napędzany 6-cylindrowym silnikiem FPT NEF 67, który spełnia wymagania normy emisji spalin Stage V. 4-stopniowa przekładnia bezstopniowa VT-Drive pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 50 km/h (w trybie ekologicznym i tam, gdzie jest to dozwolone). Niezależne przednie zawieszenie IFS (amortyzowane hydraulicznie i sterowane elektronicznie) zapewnia wysoki komfort i pełne bezpieczeństwo jazdy na drodze i w terenie.

Kabina Clever Cab

Nowa kabina Clever Cab oferuje o 14% więcej przestrzeni wewnętrznej i o 16% więcej przeszklonych powierzchni, co zapewnia lepszą widoczność. Izolowane termicznie szyby drzwiowe są wykonane z Comfort Sky - specjalnej mieszanki opracowanej przez Saint Gobain i w porównaniu z konwencjonalnymi szybami zapewniają różnicę temperatur do 6 stopni, a także redukują hałas. Nowe umiejscowienie uchwytów ułatwia wchodzenie do kabiny. Na zewnątrz znajdują się klastry świateł LED z przodu i tyłu, podczas gdy wewnątrz znajduje się nowy system informacyjno-rozrywkowy, który można zintegrować z Apple Car lub Android Auto, nowe lusterka wsteczne i nowa przestrzeń w chłodnicy.

Poza tym elementy sterujące zostały przeprojektowane tak, aby były łatwiejsze i wygodniejsze w użyciu, a deska rozdzielcza i interfejsy cyfrowe zostały ulepszone, co ma zapewnić bardziej satysfakcjonujące wrażenia użytkownika. Nowe wykończenie wnętrza z tworzyw sztucznych w stylu samochodowym i czterogłośnikowy system audio Alpine uzupełniają ofertę. Nowy panel cyfrowy, umieszczony za kierownicą, cechuje przejrzyste wzornictwo i integruje nowe funkcje, a także współpracuje z 12-calowym monitorem dotykowym DSM Plus.

Przekładnia VT-Drive

Wśród cech przekładni VT-Drive w ciągniku McCormick X7.6 jest funkcja SmartPower Zero. Gwarantuje ona, że ciągnik pozostaje nieruchomy po włączeniu biegu wstecznego, zapewniając operatorowi większy komfort podczas transportu i prac polowych, a także podczas podłączania narzędzi. Z drugiej strony, system McCormick EazyGrip automatycznie zarządza ciśnieniem w oponach, optymalizując zużycie paliwa i trakcję, jednocześnie zmniejszając zużycie opon i zapewniając optymalne ciśnienie przez cały czas, od drogi do pola.

Ciągnik McCormick X7.6 jest wyposażony w systemy mechatroniczne wspomagające jazdę i zarządzanie flotą, od PSM - Precision Steering Management (system wspomaganego prowadzenia satelitarnego) po system McCormick Fleet & Remote Diagnostics Management do kontroli floty w czasie rzeczywistym, analizy danych ciągnika, zdalnego planowania konserwacji i historii aktywności aż do przechowywania danych. Ciągniki są następnie cyfrowo zintegrowane z McCormick Farm, aplikacją stworzoną w celu ułatwienia zarządzania gospodarstwem z agronomicznego punktu widzenia. Ciągnik jest połączony z inteligentnym i intuicyjnym systemem obsługującym ponad 400 różnych upraw. Korzystając z aplikacji McCormick Farm, można przeglądać raporty dotyczące wydajności i pracy, uzyskiwać dostęp do map z zaleceniami, a także identyfikować ogrodzenia i przeszkody. Pozwala to na optymalne zarządzanie każdym obszarem gospodarstwa.

McCormick X5.120 P3-Drive

To najmocniejszy model w rodzinie X5. Jego główną nowością jest przekładnia P3-Drive, 36+12 lub 48+16 z HML i podnośnikiem, które powstały w fabrykach Argo Tractors. Kombinacja 3 biegów PowerShift (HML) i 4 zrobotyzowanych przełożeń jest dostępna dla każdego zakresu, oferując 12 przełożeń, którymi można zarządzać w trybie sekwencyjnym lub automatycznym dla każdego z 4 zakresów. Jak informuje producent – wszystkim steruje się wygodnie za pomocą joysticka SmartPilot (na nowej prawej konsoli), korzystając z funkcji Auto PowerShift (APS), która automatycznie włącza bieg wraz ze wzrostem prędkości.

Wyposażony w silnik FPT F36 o pojemności 3,6 litra, zgodny z normą Stage V, z 4 cylindrami i 16 zaworami, zapewnia moc od 95 do 114 KM i maksymalny moment obrotowy od 395 do 460 Nm, a wszystko to w kompaktowym ciągniku o rozstawie osi wynoszącym 2354 mm. Według opinii producenta – to, co wyróżnia ten model na tle konkurencji i gwarantuje wysoki komfort operatora (aspekt, który czyni go najlepszym w swojej klasie), to połączenie amortyzowanej osi i amortyzowanej kabiny z drążkiem Panharda.

Wreszcie, dzięki starannej konstrukcji, układ oczyszczania spalin składający się z DOC, DPF i SCRoF jest w całości umieszczony pod maską, aby zapewnić większą kompaktowość i widoczność. Sama maska, wykonana z jednego elementu, ma szeroki otwór ułatwiający konserwację i czyszczenie chłodnic.

Ładowacz, przekładnia i system ADS

McCormick X5.120 P3-Drive, to wszechstronny, kompaktowy ciągnik o masie transportowej wynoszącej zaledwie 4000 kg, odpowiedni do prac w gospodarstwie, ale także do wymagających prac polowych, ale także w małych gospodarstwach (prace w szopach i przenoszenie materiałów po wyposażeniu w ładowacz M20).

Główne funkcje obejmują przekładnię P3-Drive i wprowadzenie układu wspomagającego kierowaniem ADS+, to układ kierowniczy zaprojektowany przede wszystkim z myślą o poprawie komfortu operatora. Łączy on w sobie dwustopniowe wspomaganie układu kierowniczego z funkcją EazySteer, która umożliwia kierowanie pojazdem za pomocą zaledwie półtora obrotu kierownicy, co ułatwia manewry na uwrociach. Ponadto ADS+ oferuje inne funkcje, takie jak redukcja wibracji na kole kierownicy, gotowość do wspomaganych systemów naprowadzania satelitarnego i zwiększona sztywność koła kierownicy wraz ze wzrostem prędkości. Dzięki tej technologii, podczas manewrowania, układ kierowniczy zachowuje się dokładnie tak, jak w samochodzie i jest w stanie automatycznie ustawić się po zakręcie.

oprac. Jan Józefowicz, źródło: McCormick

13. październik 2024 12:58