Wspomnianą moc dostarczają 6-cylindrowe silniki Betapower Fuel Efficiency o pojemności 6,7 litra. Wyposażono je w elektronicznie sterowaną turbosprężarkę o zmiennej geometrii eVGT i system oczyszczania spalin SCR zgodny z normą Stage V. Producent podaje, że mocną stroną ciągnika jest bezstopniowa skrzynia biegów z czterema zakresami, prędkość 40 km/h Eco przy 1300 obr./min i 50 km/h Eco przy 1600 obr./min.
Komfort w kabinie
Kabina Première Cab, dzięki konstrukcji opartej na 4 słupkach, oferuje panoramiczną widoczność w każdym kierunku. Fotel operatora ma dynamiczne zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją wysokości oraz oparcie z ogrzewaniem i wentylacją. Na prawym podłokietniku umieszczono główne elementy sterujące, a wielofunkcyjny joystick EasyPilot ma ergonomiczny uchwyt i przejrzyste funkcje.
Zarządzanie flotą i zdalna diagnostyka
Ponadto, Serie 8 V- Shift Stage V może być przygotowany do systemu prowadzenia satelitarnego (PSM) lub w pełni wyposażony w system PSM (Precision Steering Management). Może być również wyposażony w system zarządzania flotą i zdalnej diagnostyki Landini, umożliwiający monitorowanie priorytetowych działań floty ciągników w dowolnym czasie i miejscu. Wykorzystując protokoły IoT, czyli Internet rzeczy, wszystkie informacje dotyczące aktywności floty, takie jak geolokalizacja, zużycie paliwa, temperatury i sesje robocze, są dostępne na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Pozwala to na monitorowanie stanu operacyjnego ciągników i stałą kontrolę ich wydajności.
Pięć fabryk i 1600 pracowników
Argo Tractors Spa, to międzynarodowe przedsiębiorstwo należące do Argo Industrial Group, z siedzibą w Fabbrico we Włoszech. Ta rodzinna firma produkuje i dystrybuuje ciągniki Landini, McCormick i Valpadana. Skonsolidowane obroty 500 millionów euro, 1600 pracowników, 5 fabryk, roczna produkcja 22 000 ciągników, 8 oddziałów handlowych na całym świecie, 130 importerów i 2500 dilerów.
opr. Jan Józefowicz, fot. Artur Jakubek, źródło: Landini