Po szeroko zakrojonych testach przeprowadzonych przez inżynierów w Japonii, silniki Kubota zostały zatwierdzone do korzystania z tego paliwa. Maszyny i pojazdy z silnikami wysokoprężnymi są tankowane wolnym od paliw kopalnych paliwem HVO
Syntetyczne paliwo HVO
Od października 2024 r. Kubota będzie tankować wszystkie kompaktowe ciągniki i pojazdy koszące z silnikami wysokoprężnymi w swoim zakładzie w Rodgau syntetycznym paliwem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil). Użytkownicy takich ciągników będą mogli obsługiwać swoje maszyny i pojazdy w sposób przyjazny dla środowiska już od pierwszej godziny pracy. Jest to możliwe dzięki temu, że HVO100 to paliwo w całości pochodzi z niekopalnych źródeł, czyli ani z ropy naftowej, ani z gazu ziemnego!
Ciągniki z fabryki w Rodgau to serie B1, EK1, EX B2, MX, L1 i L2 o mocy od 11 do 61 KM, a także pojazdy transportowe z serii RTV. Pojazdy koszące pochodzą z serii F, ZD, GZD, G i GR.
źródło: Christian Brüse Profi DE, opr. Jan Józefowicz