StoryEditor

Koparki Develon od Las Vegas po lokalne rynki – sposób na rozpoznawalność marki

Marka Develon, dawniej znana jako Doosan Construction Equipment, może pochwalić się bardzo udanym pierwszym rokiem działalności w Europie i na świeci
02.05.2024., 06:00h

Nowa marka Develon, będąca połączeniem angielskich słów "Develop" – "rozwijać się" oraz "Onwards" – "naprzód", powstała na początku 2023 r. w wyniku zmiany nazwy marki Doosan Construction Equipment. Dla ciągłości wizerunku zachowano pomarańczową barwę sprzętu i nazwy produktów, co pozwoliło zapewnić ciągłość podczas wprowadzania nowej marki Develon, od siedziby głównej, przez zakłady produkcyjne i inne obiekty w Korei Południowej, aż po dystrybutorów na całym świecie. Pod nową nazwą Develon korzysta z dotychczasowych osiągnięć i tradycji sięgających ponad 80 lat.

Od Las Vegas po lokalne rynki

Markę oficjalnie zaprezentowano na targach Conexpo w Las Vegas w Stanach Zjednoczonych w marcu 2023 r. Następnie lokalne targi na całym świcie służyły do rozreklamowania marki na poziomie regionalnym. Miały też miejsce inne działania, aby zaprezentować nową markę klientom oraz wzmocnić jej świadomość, takie jak spotkania z dealerami, wydarzenia dla klientów, kampanie medialne i wiele innych.

Wiele z tych wydarzeń miało miejsce również w Europie, gdzie markę Develon przedstawiano na większych ubiegłorocznych wystawach, między innymi Samoter we Włoszech, Plantworx w Wielkiej Brytanii oraz Steinexpo w Niemczech. Poza aktywnością w zakładach firmy w Czechach, Niemczech, Wielkiej Brytanii i innych krajach, trwały również intensywne działania związane z rebrandingiem u ponad 80 dealerów Develon w Europie, gdzie wprowadzono zmiany we wszystkich placówkach.

Duże zmiany, ale wartości zostały zachowane

Jayden Lim, dyrektor generalny Develon Europe, powiedział: – Chciałbym podziękować wszystkim naszym pracownikom, dealerom i klientom za ich wsparcie w okresie przejściowym i za pozytywne przyjęcie nowej marki Develon. Wszyscy oni są również zadowoleni z faktu, że nie zaszła praktycznie żadna zmiana w wartościach naszej firmy, sieci sprzedaży, produktach ani rozwiązaniach – wszystko pozostaje takie samo.

image
Jayden Lim, dyrektor generalny Develon Europe.
FOTO: Develon

Przejście z Doosan do Develon odbyło się bardzo szybko i od czasu wprowadzenia nowej marki Develon rozszerzył swoją ofertę produktów średnich i dużych maszyn o stale powiększającą się linię nowych, projektowanych w firmie minikoparek, jak również wzmocnił swoją pozycję na rynek przez rozbudowę sieci sprzedaży.

image
Od 2024 r. Develon planuje zrównoważyć sprzedaż w różnych regionach oraz rozszerzyć ofertę do pełnej linii produktów, która pomoże marce w rozwoju do poziomu globalnego, czołowego gracza.
FOTO: Develon

Innowacyjne rozwiązania i rozszerzenie linii produktów

Od 2024 r. Develon planuje zrównoważyć sprzedaż w różnych regionach oraz rozszerzyć ofertę do pełnej linii produktów, która pomoże marce w rozwoju do poziomu globalnego, czołowego gracza. W przypadku regionu ze słabszą obecnością Develon planuje wzmocnić swoją sieć dealerów, jednocześnie rozszerzając ofertę produktów: to między innymi nowa linia spycharek oraz nowe minikoparki, w tym pierwszy model elektryczny, jak również sprzęt do zastosowań specjalistycznych, np. prace rozbiórkowe czy gospodarka odpadami.

Rozwój maszyn elektrycznych pozostaje jednym z priorytetów marki Develon. Ostatnio wprowadzono nową, dwutonową minikoparkę elektryczną, a kolejne modele kompaktowe będą miały swą premierę w tym roku. Firma opracowała również własne modele akumulatora w ramach strategii rozszerzania działalności o rozwiązania związane z energią elektryczną.

oprac. Jan Józefowicz, źródło: Develon

16. maj 2024 13:15