Niedługo po ogłoszeniu likwidacji marki Kaweco przez jej dotychczasowego właściciela, firmę Royal Reesink, pisaliśmy o przjęciu praw do produkcji holenderskich maszyn przez firmę Kotte Landtechnik GmbH. Przedstawiono plany dotyczące kontynuowania produkcji sprzętu do aplikacji i rozlewania gnojowicy. Nie było jednak wiadomo, co stanie się z ładowarkami i przyczepami objętościowymi. W przypadku tych drugich sprawa się wyjaśniła.
Jednym z najbardziej nurtujących pytań była przyszłość przyczep do transportu sieczki Kaweco Radium. Sytuacja stała się jasna, gdy niemiecki producent Krampe Fahrzeugbau GmbH ogłosił przejęcie praw do tej serii. Przedstawiciele firmy podkreślają znaczenie tego kroku.
Nowa seria Krampe Radium
Premiera serii Krampe Radium została zaplanowana na targi Agritechnica 2025, a pierwsze modele seryjne trafią do klientów w 2026 roku.
Nowa gama produktów obejmie trzy modele tandemowe oraz jeden trzyosiowy wóz o pojemności transportowej od 38,5 do 52,0 m³. Serwis i części zamienne do istniejących przyczep będą obsługiwane przez Kaweco B.V. w 2025 roku, po czym odpowiedzialność ta przejdzie na Krampe.
Dodatkowo, znana pokrywa przestrzeni ładunkowej Krampe TwinTop oraz system sterowania Isobus zostaną zaadaptowane do nowych modeli. Przyczepy Radium będą posiadały homologację typu UE, co zapewni bezproblemowe dopuszczenie do ruchu na całym kontynencie oraz zwiększy ich stabilność wartości.
Rozwój technologiczny i nowe możliwości
Krampe planuje dostosować serię Radium do wymagań współczesnych użytkowników, łącząc sprawdzone rozwiązania z innowacyjnymi technologiami. Dzięki temu nowa seria Radium ma szansę wyznaczać standardy w dziedzinie przyczep objętościowych.
Premiera na targach Agritechnica 2025 ma być okazją do zaprezentowania tych innowacji szerokiej publiczności. Pierwsze przyczepy seryjne, obejmujące cztery modele, mają trafić na rynek w 2026 roku.
Wzmocnienie pozycji Krampe
Decyzja Krampe o wprowadzeniu serii Radium jest krokiem milowym w rozwoju ich oferty i wzmocnieniu pozycji na rynku technologii transportu. Połączenie doświadczenia obu marek zwiastuje nową jakość w dziedzinie przyczep objętościowych, co z pewnością spotka się z uznaniem użytkowników w całej Europie.
opr. Łukasz Siara, źródło profi.de