StoryEditor

Jakie możliwości stwarza cyfrowy układ kierowniczy w ciągniku?

Start-up Arnold NextG stworzył cyfrowy moduł sterowania, dzięki niemu kierowanie ciągnikiem ma jeszcze bardziej nawiązywać do prostoty i lekkości znanej z samochodów osobowych, a także otwiera furtkę do autonomizacji ciągników.
21.06.2024., 18:00h

Kevin Arnold, dyrektor generalny i założyciel Arnold NextG zaprezentował moduł cyfrowej jednostki kierowniczej wraz z potrzebnym do jego działania oprzyrządowaniem. W pojeździe typu drive-by-wire nie ma potrzeby stosowania mechanicznego połączenia między kierownicą a przekładnią kierowniczą - technologia ta nie tylko stanowi podstawę dla systemów wspomagania jazdy nowej generacji, ale także umożliwia bezpieczną jazdę autonomiczną.

image
FOTO: Arnold NextG

Kierownica ciągnika odbija jak w osobówce

Opatentowana technologia Virtual-Shaft synchronizuje pozycję kierownicy z kątem skrętu koła, skutecznie tworząc wirtualną kolumnę kierownicy. Technologia ta zapewnia wyrównanie przedniej osi z kierownicą, odzwierciedlając funkcjonalność występującą w samochodach ciężarowych i osobowych, w tym automatyczny powrót kierownicy do pozycji na godzinie 12.

Technologia Force-Feedback

Technologia ta zapewnia kierowcy informacje zwrotne w czasie rzeczywistym na temat zmieniających się warunków drogowych i terenowych, obciążenia osi i siły bocznej wywieranej przez dołączone narzędzia. Ta adaptacyjna reakcja układu kierowniczego ma zwiększyć bezpieczeństwo pracy oraz poprawić komfort kierowcy.Adaptacyjny układ kierowniczy dzięki intergracji zależnej prędkości oraz siły kierowania i zmiennych przełożeń układu kierowniczego w systemie Arnold NextG wpływa na komfort jazdy z wysokimi prędkościami.

image
Arnold NextG
FOTO:

Transformacja ciągnika z konwencjonalnego na autonomiczny?

Kevin Arnold podkreśla - "Wyposażona w interfejsy niezbędne dla systemów autonomicznej jazdy, nasza technologia toruje drogę do przeniesienia ludzkich obowiązków kierowcy na platformy cyfrowe. Ta innowacja obsługuje różne tryby operacyjne, od w pełni zautomatyzowanych do półautonomicznych, teleoperowanych lub zdalnie sterowanych pojazdów". W sektorach rolnictwa, budownictwa i leśnictwa automatyzacja maszyn ma kluczowe znaczenie ze względu na koszty i wydajność. Wprowadzenie pojazdów, które minimalizują potrzebę obsługi przez człowieka, zmniejsza ryzyko, takie jak przestoje i optymalizuje koszty operacyjne. Technologia drive-by-wire ma na celu nie tylko automatyzację nowych maszyn rolniczych, ale także modernizację istniejących flot. Technologia ta obsługuje szereg operacji, od sterowania joystickiem po pełną autonomię, przestrzegając wszystkich norm bezpieczeństwa i, w stosownych przypadkach, przepisów drogowych.

Scentralizowany interfejs automatyzacji NX NextMotion integruje się z systemem pojazdu, kontrolując podstawowe funkcje (układ kierowniczy, przepustnica, hamulec) i funkcje dodatkowe (wybór biegów, sygnały, klakson, wycieraczki) za pośrednictwem różnych interfejsów, w tym wyświetlaczy dotykowych i sterowania głosowego, lub bezpośrednio za pośrednictwem autonomicznych systemów jazdy. Integracja ta łączy wszystkie systemy pojazdu w czasie rzeczywistym, tworząc centralne centrum automatyzacji procesów technicznych i zwiększając bezpieczeństwo operacyjne.

Układ kierowniczy i hamulcowy Arnold NextG nieustannie gromadzi i analizuje dane dotyczące tarcia na drodze. Te istotne informacje są udostępniane dostawcom systemów autonomicznej jazdy i producentom czujników (kamery, radary, LiDAR), zapewniając, że pojazdy zawsze mogą powrócić do bezpiecznego stanu, nawet w przypadku błędów systemu autonomicznego.

opr. Łukasz Siara na podst mat. prasowych Arnold NextG

16. wrzesień 2024 21:51