Należąca do koncernu CNH marka Case IH, kojarząca się głównie z ciągnikami, kładzie równie duży nacisk na rozwój nowoczesnych technologii pozyskiwania i przetwarzania danych nie tylko o parametrach roboczych ciągnika, ale również o stanie gleby i kondycji roślin. Zebrane informacje mają posłużyć przede wszystkim rolnikom, zwiększając ich wiedzę o prowadzonych uprawach, możliwościach jej optymalizacji pod względem planowanego nawożeni i ochrony, co w konsekwencji przyspieszy prace nad automatyzacją uprawy roli.
CNH zyskuje dostęp do kolejnych technologii
Kontynuując przyjętą strategię rozwoju technologii rolnictwa cyfrowego, CNH ogłosił przejęcie mniejszościowego pakietu udziału w firmie EarthOptics. Koncern zyskuje tym samym dostęp do opatentowanej technologii czujników EarthOptics, które badają stan i strukturę gleby za pomocą kombinacji czujników naziemnych, satelitów, próbek gleby, modeli uczenia maszynowego i wiedzy agronomicznej.
Techonologia EarthOptics w służbie rolnikom
Zapewniając tak szeroki zakres danych dotyczących gleby, technologia EarthOptics umożliwi rolnikom lepsze zarządzanie produkcją roślinną przez zachowanie (lub wzrost) potencjału plonowania przy optymalizacji kosztów.
"Uzyskane wskazówki mogą pomóc wprowadzić w gospodarstwach wiele ulepszeń, począwszy od zwiększenia plonów po ograniczenie stosowania nawozów. Pomogą również ocenić wpływ gospodarstwa na emisję dwutlenku węgla" – czytamy w komunikacie prasowym koncernu CNH.
Co rolnicy zyskują na inwestycji CNH?
Inwestycja koncernu w firmę EarthOptics pomoże w dalszym rozwijaniu precyzji i możliwości stosowanych czujników. Pozwoli to również na rozwijanie dalszej współpracy z dostawcami, agronomami, specjalistami w zakresie upraw i zaufanymi doradcami, w celu nieustannej poprawy jakości analiz i zbieranych danych, na czym ostatecznie zyskają rolnicy, otrzymując precyzyjne informacje na temat upraw.
Plany CNH związane z EarthOptics na 2023 rok
W 2023 r. firma CNH Industrial rozpocznie za pośrednictwem marki Case IH pilotażowe testy technologii EarthOptics, przeznaczonej do analizowania gleby. Na razie jeszcze nie wiadomo, kiedy urządzenie pojawi się w sprzedaży, ale koncern uspokaja, że z pewnością o tym poinformuje w odpowiednim czasie.
Artur Jakubek
fot. firmowe