"Troska o maszyny, dbałość o detale jest dla Kuboty niezwykle ważna. Kubota Insight Programme to także okazja do przypomnienia, jak istotne jest, by każda maszyna przechodziła regularne przeglądy w Autoryzowanym Punkcie Serwisowym. Bo tylko taki serwis, dysponujący wiedzą i doświadczeniem, zdobywanym na tego typu spotkaniach, pozwoli w najlepszym stopniu zadbać o maszynę, jej efektywną i ekologiczną pracę. To samo dotyczy korzystania z oryginalnych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, bo tylko one gwarantują idealne dopasowanie do nowoczesnych konstrukcji maszyn marki Kubota" – powiedział Edward Cyc, szef serwisu Kuboty w Polsce.
Ciągniki i maszyny marki Kubota
Warto dodać, że inżynierowie Kubota zalecają przynajmniej jedną obsługę serwisową w roku, aby maszyna była maksymalnie wydajna i służyła właścicielowi przez wiele lat. Kubota Insight Programme 2023 był już ósmą edycją tego wydarzenia w Polsce. We wcześniejszych latach japońscy inżynierowie odwiedzili m.in.: takie miejscowości jak Pawonków w pow. lublinieckim, Kruszyny w pow. brzeskim czy też Niedźwiada koło Lubartowa, spędzając dziesiątki godzin na dogłębnej analizie maszyn Kubota.
Ponadto specjalne prelekcje na temat użytkowania maszyn i ciągników Kubota przygotowują także przedstawiciele polskiego oddziału Kubota. Tak było między innymi w Rzgowie koło Łodzi, gdzie szef serwisu Kubota, Edward Cyc, omówił w czasie spotkania, jak efektywnie wykorzystywać noże w kosiarkach, jak należy je wyważać i ostrzyć oraz jakie narzędzia do tego celu są dostępne.
Test wiedzy mechanika
Kubota w celu podnoszenia kwalifikacji i poszerzania wiedzy zespołów Autoryzowanych Punktów Serwisowych organizuje "Test wiedzy mechanika 2022". W pierwszym etapie uczestnicy muszą ukończyć specjalistyczne kursy związane z różnymi elementami pracy serwisu. W drugim etapie rozwiązują test, który prowadzony jest w dwóch kategoriach – dla działu serwisu komunalnego i działu serwisu rolniczego. Uczestnicy muszą odpowiedzieć na 40 pytań technicznych dotyczących maszyn Kubota.
"Poziom wiedzy uczestników tegorocznej edycji był wysoki i bardzo wyrównany. O zwycięstwie decydowało więc często tempo udzielenia odpowiedzi" – powiedział Grzegorz Sadowski, specjalista ds. szkoleń technicznych Kubota. Świadczy to o dużej wiedzy mechaników.
W kategorii serwisów ground care, specjalizującej się w obsłudze maszyn komunalnych, zdecydowanym zwycięzcą okazał się dział serwisu firmy Pilar-Tech z Posądzy. To serwisanci tego dilera Kubota zajęli trzy pierwsze miejsca w konkursie "Test wiedzy mechanika 2022". W kategorii agro triumfował firma Kunert Poladowo. Drugie miejsce przypadło natomiast firmie Aldo. Na trzecim miejscu znalazł się Pilar-Tech. Najlepsi mechanicy otrzymali nagrody.
opr. Jan Józefowicz, źródło: Kubota, fot. jj i Kubota