Napęd zapewniają dwa silniki elektryczne o mocy 46 kW. Pierwszy napędza hydraulikę, drugi ślimak mieszający. Jak informuje producent - akumulator o pojemności 40 kWh powinien wystarczyć na wymieszanie 10 ton paszy. Ładowanie odbywa się za pomocą standardowego gniazda 16 lub 32 A trwa obecnie 6–7 godzin. Strautmann pracuje nad przyspieszeniem tego procesu w serii wozów paszowych eVertiFeed
Platforma zamiast kabiny w wozie paszowym
Nowo opracowany sterownik E-Control znajduje się na regulowanej platformie kierowcy, operator może obrócić platformę do prawej lub lewej strony wozu, tak aby mieć widok na przenośnik taśmowy zadający pasze. Sterownik z wyświetlaczem umożliwa podgląd stanu naładowania baterii oraz poziom poboru prądu przez dwa silniki. Kolejną część panelu sterującego stanowią przełączniki i potencjometry do kontrolowania otwarcia gilotyn, kierunku i prędkości mieszadła oraz analogicznie taśm podających. Ponadto operator ma do dyspozycji kamerę cofania i urządzenie ważące, są one dostępne w standardowym wyposażeniu wozu Strautmann.
e-VertiFeed 1251 zawraca w miejscu?
Oprócz cichej natury dzięki elektrycznemu zasilaniu, trójkołowy układ jezdny paszowozu Strautmann eVertiFeed 1251 pozwala zwinnie pokonywać ciasne zakręty. Szerokość i długość z przenośnikiem poprzecznym wynoszą odpowiednio 2,3 m i nieco ponad 5,0 m. Plan zakłada zbudowanie w przyszłym roku pięciu maszyn przedprodukcyjnych z pełną dostępnością od targów EuroTier 2024. Oczekuje się, że maszyna będzie kosztować około 109 000 euro.
opr. Łukasz Siara, źródło: Strautmann, profi.co.uk