To o około 14% mniej niż od stycznia do marca 2023 r., co wynika przede wszystkim z niższego globalnego popytu na nowe ciągniki i maszyny. W Ameryce Północnej wielkość produkcji tej branży spadła o 15% rok do roku w okresie od stycznia do marca w przypadku ciągników o mocy poniżej 140 KM, a w traktorach o mocy ponad 140 KM zmniejszyła się o 2,0%. Z kolei rynek nowych kombajnów spadł o 17%.
Od Europy po Amerykę Południową
W regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) popyt na ciągniki i kombajny spadł odpowiednio o 15% i 24%. Popyt na ciągniki w Ameryce Południowej spadł o 18%, a popyt na kombajny zmniejszył się o 40%, kontynuując trend spadkowy z drugiej połowy 2023 roku. Popyt na ciągniki w regionie Azji i Pacyfiku spadł o 12%, podczas gdy popyt na kombajny wzrósł o 16% w całym regionie, ale spadł o 22% w Australii i Nowej Zelandii.
Prognoza sprzedaży w branży rolniczej i budownictwie
Szeroko rozumiany dział konstrukcyjny CNH również wygenerował niższą sprzedaż netto w pierwszych trzech miesiącach tego roku w wysokości 758 mln USD (849 USD w I kw. 2023 r.), a po zsumowaniu sprzedaży netto w rolnictwie i budownictwie sprzedaż netto CNH Industrial za pierwsze trzy miesiące tego roku była o około 14% niższa i wyniosła 4,81 mld USD. Dochód netto spadł o 17% z 486 mln USD w I kwartale 2023 r. do 402 mln USD.
Wolumeny w branży spadną o około 15%
Patrząc w przyszłość, firma prognozuje, że w 2024 r. globalna sprzedaż detaliczna w branży będzie niższa zarówno na rynku maszyn rolniczych, jak i budowlanych w porównaniu z 2023 r. Na kluczowych rynkach, na których konkuruje, firma wcześniej szacowała, że sprzedaż detaliczna w branży rolniczej spadnie o 10-15%, ale obecnie przewiduje, że wolumeny w branży spadną o około 15%, co stanowi dolną granicę poprzedniego zakresu. Oczekuje się, że sprzedaż detaliczna sprzętu budowlanego nadal będzie niższa o około 10% w porównaniu z 2023 roku.
S. Vale, opr. jj