StoryEditor

Czym zaskakuje gigantyczna naczepa Fliegl Agrartechnik?

Firma tak zachwala model SZS 300 BL Ultra: to większa, szybsza i wygodniejsza naczepa do wydajnego transportu bel. Przyjrzyjmy się jej cechom.
21.03.2024., 11:49h

Projektanci dostali zadanie, aby stworzyć wersję, która ma służyć do wydajnego transportu bel okrągłych i prostopadłościennych ze względu na rosnące znaczenie samochodów ciężarowych w nowoczesnym rolnictwie.

A teraz szczegóły techniczne tego giganta

Przy masie całkowitej 29 000 kg i ładowności pionowej 11 000 kg, SZS 300 BL Ultra jest solidnym i wytrzymałym rozwiązaniem z mostem przyczepy o wymiarach 13 000 mm x 2480 mm. Ta stabilna konstrukcja SZS 300 BL Ultra jest wyposażona w podporę z przekładnią, która ułatwia obsługę i parkowanie naczepy. Producent informuje, że opony 385/65-R22.5 pracują bardzo płynnie i gwarantują bardzo dobre ogólne właściwości jezdne, co ma też pozytywny wpływ na zużycie paliwa.

image
Ta naczepa oferuje rozwiązanie do transportu bel prostopadłościennych i okrągłych.
FOTO: Fliegl Agrartechnik

Zabezpieczenie ładunku w SZS 300 BL Ultra

Wytrzymała plandeka ze zintegrowanymi pasami napinającymi po lewej i prawej stronie zapewnia proste i skuteczne zabezpieczenie przewożonych bel. Ponadto, plandeka na długich bokach znacznie zmniejsza straty materiału podczas jazdy. SZS 300 BL Ultra można indywidualnie skonfigurować z hydraulicznym zabezpieczeniem ładunku po prawej lub lewej stronie. Sztywna burta jest wzmocniona wewnętrzną siatką, która gwarantuje stabilność i służy jako ogranicznik podczas załadunku.

Obsługa naczepy

Naczepę obsługuje się wygodnie i intuicyjnie za pomocą jednostronnego, ręcznego sterownika. Ta jednostka sterująca umożliwia kierowcy precyzyjną i łatwą obsługę hydraulicznego systemu zabezpieczenia ładunku.

Wykorzystanie samochodów ciężarowych w rolnictwie oferuje szereg korzyści. Elastyczność i mobilność ciężarówek pozwala rolnikom na szybki i wydajny transport produktów. Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy grunty rolne i gospodarstwa są rozproszone w kilku lokalizacjach, a trasy transportowe stają się coraz dłuższe.

oprac. Jan Józefowicz, źródło: Fliegl Agrartechnik

18. maj 2024 14:42