Firma Continental rozszerzyła gamę opon CombineMaster VF, obejmując nią kombajny do zbioru pasz i buraków cukrowych, ładowarki kołowe, ładowarki teleskopowe i wozy asenizacyjne. Jak wyjaśnia Tom Godwin z firmy Continental – opony z technologią VF i solidnym rdzeniem drutówki pierwotnie opracowane dla kombajnów zbożowych okazały się przełomowe w innych zastosowaniach rolniczych, gdy występuje tzw. cykliczność.
– Cykliczność oznacza, że obciążenie opony stale się zmienia, co jest normalne w przypadku kombajnu podczas zbioru, ale dotyczy również beczek na gnojowicę i innych ciężkich maszyn do transportu ładunków – mówi Tom Godwin. – Opona 800/65 R32 jest obecnie popularnym rozmiarem dla dużych beczek na gnojowicę, w tym modeli z podwójną i potrójną osią.
Opona 650/75 R32 jest odpowiednia do kombajnów paszowych, a 900/60 R38 dobrze sprawdza się w samobieżnych kombajnach do zbioru buraków cukrowych. Tom Godwin dodaje – że opona pozwala również największym ładowarkom i ładowarkom przegubowym, takim jak teleskopowa ładowarka JCB TM420, na obsługę większych ładunków.
– ClaasTorion może być wyposażony w opony 750/65 R26 VF, które umożliwiają mu przenoszenie o 40% większego obciążenia przy tym samym ciśnieniu co konwencjonalne opony. Ta dodatkowa pojemność pomaga skrócić czas wykonywania każdego zadania, co zmniejsza koszty paliwa i robocizny – podsumowuje Tom Godwin z firmy Continental.
Steven Vale, profi.co.uk, oprac. Jan Józefowicz