StoryEditor

Co to jest: Samson HPD Hydraulic Power Drive?

Już wyjaśniamy, to nowy napęd na koła, wspomagający wóz asenizacyjny Samson podczas pracy na trudnym terenie.

29.10.2022., 16:58h

– Samson ma prawie 20-letnie doświadczenie w zakresie rozwiązań dotyczących napędów kół w wozach asenizacyjnych – wyjaśnia Niels Hagemann Haubjerg kierownik ds. produktów w dziale technologii rozprowadzania gnojowicy. Jak wyjaśnia, od wielu lat w ofercie jest napęd na koła HWD, ale ma jednak pewne ograniczenia. Teraz pojawił się nowy system na koła Samson HPD, który może zainteresować wielu rolników. Chodzi o rozwiązanie, które pozwala na delikatniejszą jazdę po polu lub możliwość przedłużenia sezonu użytkowania wozu asenizacyjnego. Dotyczy to nowych wozów PG II Genesis również z systemem Ejector do pompowania eżektorowo-próżniowego, który przyśpiesza załadunek wozu asenizacyjnego, szczególnie w przypadku cieczy o wysokiej zawartości suchej masy.

Dwie lub trzy osie

Napęd kół Samson przenosi moc z ciągnika na jedną z osi wozu asenizacyjnego, stanowiąc jeden zespół: ciągnik i wóz. W przypadku 2-osiowych wozów asenizacyjnych osią napędzaną jest oś przednia, natomiast w 3-osiowych napęd trafia na oś środkową.

Jak wyjaśnia producent, w pełni zautomatyzowany system zapewnia prawidłową aplikację i delikatne prowadzenie na polu. W wersji Samson HPD moc jest przenoszona za pomocą przekładni pasowej (Power Drive), która jest montowana w połączeniu z pompą wozu asenizacyjnego, napędzaną z WOM ciągnika.

Sterowanie napędem

System ma automatyczną regulację mocy. Żądaną moc wprowadza się podczas jazdy do systemu sterowania Samson Slurry Master 8000. Wtedy system automatycznie dostosowuje napęd kół do bieżącej prędkości jazdy, a pobór mocy zależy od warunków. Dzięki funkcji boost napęd Samson HPD może zapewnić moc 55 kW, a nawet 125 kW w 30 sekund. W przypadku precyzyjnej aplikacji składników odżywczych zarówno przed, jak i po siewie, delikatna jazda na polu ma podstawowe znaczenie dla plonu i żyzności roli.

System regulacji ciśnienia

Połączenie napędu na koła w wozie asenizacyjnym z systemem regulacji ciśnienia w ogumieniu, a także dzięki dużym, szerokim, oponom o niskim nacisku zapewnia dobre właściwości terenowe wozu Samson PG II Genesis. Rozwiązanie to oferuje elastyczność, która umożliwia pracę na polu wczesną wiosną, kiedy zbiorniki na gnojowicę są pełne!

Napęd na koła Samson HPD zostanie wprowadzony w sezonie 2022/23, a do sprzedaży trafi na kolejnym. Oficjalna, światowa premiera tego rozwiązania będzie miała miejsce podczas targów SIMA we Francji w listopadzie 2022 roku.

opr. jj, źródło: Samson

06. październik 2024 22:10