Beczkowóz z kołowo-gąsienicowym układem jezdnym
Według informacji przekazanych przez firmę Pagliari w przejazdach roboczych na polu beczkowóz rozlewający gnojowicę toczy się na dwóch kołach w rozmiarze 710/50 R26,5 oraz na dwóch gąsienicach marki Camso, z których każda ma cztery rolki prowadzące. Szerokość obu gąsienic wynosi 750 mm, a ich rozstaw to 2,60 m.
Jak zawraca beczkowóz z kołowo-gąsienicowym układem jezdnym?
Na uwrociach i podczas przejazdów w transporcie beczkę można podnieść za pomocą hydraulicznego zawieszenia kierowanej osi tylnej, dzięki czemu układy gąsienicowe nie mają kontaktu z podłożem. Taki rozbudowany układ jezdny z dwiema szerokimi gąsienicami i dwoma kierowalnymi kołami ma ograniczyć zagęszczenie gleby podczas aplikacji gnojowicy, przy jednoczesnym zachowaniu dobrej zwrotności beczki na uwrociach.
Jaką pojemność ma prototyp beczkowozu Pagliari?
Cynkowana ogniowo beczka ma pojemność około 25 m3 i jest napełniana za pomocą hydraulicznego ramienia ssącego z pompą podciśnieniową Jurop o wydajności 30 000 l/min. Do wspomagania napełniania jest 10-calowy akcelerator Powerfill marki Vogelsang. Za dystrybucję gnojowicy odpowiada pompa odśrodkowa z przepływomierzem, która może komunikować się z ciągnikiem za pomocą system ISOBUS marki Trimble. Firma Pagliari zapowiada, że w nadchodzących tygodniach prototyp przejdzie intensywne testy terenowe. Z niecierpliwością będziemy śledzić dalszy rozwój projektu.
L. Colsman, opr. aj