StoryEditorAktualności

Co Case IH zmienił w ciągnikach Vestrum CVX na 2023 rok?

Ciągniki Case IH Vestrum w roczniku modelowym 2023 zyskały ulepszenia bezstopniowej przekładni CVX, nowy terminal AFS Pro 700 Plus i …
03.01.2023., 06:00h

Case IH wprowadza kilka zmian w roczniku modelowym 2023 ciągników Vestrum CVX. Jest to najmniejsza seria traktorów Case IH z przekładnią bezstopniową. Nowe funkcje i udoskonalenia mają zwiększyć wydajność, funkcjonalność, a także poprawić komfort operatora.

Ulepszona przekładnia CVXDrive w ciągnikach Vestrum

Seria 4 ciągników Vestrum CVX wyposażona jest w 4-cylindrowe silnika NEF o pojemności 4,4 l, spełniające normę Euro 5. W zależności od modelu rozwijają moc od 100 do 130 KM (140 KM mocy maksymalnej). Najważniejszą zmianą jest ulepszona przekładnia bezstopniowa CVXDrive z dwoma zakresami mechanicznymi, która płynnie rozpędza maszynę do maksymalnie 40 km/h przy 1700 obr./min (dzięki funkcji Eco), co ogranicza zużycie paliwa w transporcie. Dzięki systemowi APM (ang. Automatic Productivity Management) zarządzającemu pracą przekładni i silnika, operator wybiera jedynie prędkość jazdy. Pozostałe parametry są automatycznie dobierane przez system tak, aby minimalizować zużycie paliwa zachowując optymalną do danego zadania wydajność. Ciągnik wyposażony jest również w funkcję aktywnego postoju (Active Hold). Case IH informuje, że poprawiono reakcję ciągnika podczas przyspieszania/zwalniania, a także czułość pedału jazdy i joysticka.

- Vestrum CVXDrive zyskał dużą popularność wśród klientów, którzy mają ograniczone rozmiary budynków inwentarskich i pól, ale potrzebują technologii i komfortu dostępnego w większych ciągnikach, w tym również korzyści płynących z innowacyjnej przekładni bezstopniowej. Dzięki najlepszej, w tej klasie mocy, przekładni, środowisku operatora i wszechstronności, ciągniki Vestrum, zarówno na polu, jak i w transporcie, a także podczas pracy ładowaczem w ciasnych korytarzach, czują się jak w domu. Co więcej, Vestrum idealnie wpasowuje się poniżej serii Maxxum, oferując funkcje premium w kompaktowym rozmiarze – powiedział Christel Diebolt, kierownik ds. marketingu produktów.

Wygodniejsza i nowoczesna kabina

image
FOTO: Case IH

Zmiany w Vestrum CVX nie ominęły czterosłupkowej kabiny, która ma zapewniać dobrą widoczność dookoła. Poprawiono osłony siłowników gazowych drzwi i tylnej szyby oraz samoczynnie wyłączające się dźwignie kierunkowskazów. W standardowym wyposażeniu jest wyświetlacz ze zintegrowanym lusterkiem i chłodzonym schowkiem, a w opcji skórzana kierownica.

Dzięki nowym stopniom wejście do kabiny jest łatwiejsze niż w poprzedniej wersji, a przeprojektowana przednia wycieraczka, wcześniej dostępna tylko z panoramicznym niskim dachem, obejmuje o 65% większą powierzchnię szyby. W transporcie przyda się składany uchwyt na światło ostrzegawcze LED oraz diodowe światła pozycyjne.

Nowy terminal AFS Pro 700 Plus

Elementem rozpoznawczym nowej kabiny jest (również nowy) terminal AFS Pro 700 Plus z większym o 35% ekranem przypominającym tablet. Pokryty jest powłoką antyodblaskową, na której nie pozostają odciski palców. Dzięki 15 GB pamięci działa szybciej od poprzedniej wersji i jest w stanie wyświetlać obraz z maksymalnie 4 kamer. Można go zamontować na podłokietniku MultiController lub opcjonalnej szynie ze zintegrowaną wiązką przewodów i dwoma gniazdami USB do ładowania tabletu lub smartfonu, dla których producent przewidział opcjonalne uchwyty RAM. Ciągni

W jakich zadaniach sprawdzi się Case IH Vestrum CVX?

image
FOTO: Case IH

Jak informuje producent, ciągnik Vestrum CVX był pierwszym modelem Case IH w tym segmencie, w którym połączono firmową przekładnię CVXDrive z systemem zarządzania mocą (APM). Ma on zapewnić pracę ciągnika z maksymalną wydajność. Bezstopniowa przekładnia i promień skrętu wynoszący 4,5 m sprawiają, że Vestrum CVX przeznaczony jest dla średnich gospodarstw z produkcją roślinną i zwierzęcą. Dzięki czterem sterowanym elektrohydraulicznie parom wyjść hydraulicznych oraz opcjonalnemu przedniemu WOM, Vestrum CVX sprawdzi się w pracach załadunkowych z ładowaczem czołowym, w uprawie i transporcie.

Artur Jakubek

fot. firmowe

13. czerwiec 2024 22:01