StoryEditor

Claas Connect 3.0 do zyskownego zarządzania gospodarstwem

Zobacz jak zarządzać maszyną w chmurze – to system, który zastąpi sprawdzone rozwiązania: Connect 2.0 i 365FarmNet
16.06.2024., 06:00h

Claas wprowadza jeszcze bardziej wygodny dla rolników i operatorów maszyn system Connect 3.0. Zastąpi on sprawdzone i docenione Connect 2.0 i 365FarmNet.

Producent zapytał rolnika – jak spisuje się system Claas Connect?

– Nigdy nie sądziłem, że zostanę fanem platformy elektronicznej i aplikacji. A tu okazuje się, że Claas Connect podbił moje serce. To rozwiązanie pozwala monitorować stan moich maszyn z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. To znacząco ułatwia zarządzanie gospodarstwem – podkreśla Marcin Adkonis z województwa pomorskiego. Przedsiębiorca prowadzi gospodarstwo, którego głównym profilem działalności jest produkcja jaj kurzych.

Jedną z najbardziej przydatnych funkcji – w opinii Marcina Adkonisa – jest możliwość śledzenia pozycji maszyn a także stanu paliwa i AdBlue. To bardzo pomocne, zwłaszcza gdy praca trwa na dużej powierzchni, co sprawia, że dostęp do tankowania może być ograniczony. To pozwala zaplanować dostawy paliwa na pole z wyprzedzeniem, unikając przerw w pracy. Dodatkowo można śledzić daty kolejnych serwisów, a także sprawdzać, jakie środki smarne są potrzebne.

– Claas Connect to genialne narzędzie – zaznacza Marcin Adkonis i dodaje – dzięki niemu mogę zoptymalizować pracę, zwiększyć jej efektywność: redukując koszty przy maksymalizacji zysku. Jak potwierdza Claas "użytkownik gorąco poleca tę platformę każdemu rolnikowi, który szuka sposobu na usprawnienie swojej działalności".

image
Dzięki Claas Connect 3.0 maszyna i cyfrowe zarządzanie flotą po raz pierwszy łączą się w jedną całość i nie są już traktowane oddzielnie.
FOTO: Claas

Claas Connect 2.0, czyli co?

To kompleksowe narzędzie, które dostarcza danych o stanie maszyny. Informacje dostępne są online na przeglądarkach internetowych oraz przez aplikację na smartfony lub tablety. Dzięki tej funkcji można monitorować:

► pracę swoich maszyn na żywo;

► śledzić ich wydajność, zużycie paliwa i AdBlue;

► stan techniczny i szybką diagnozę problemów poprzez dane o kodach błędów przez Remote Service.

Całość pozwala na szybką reakcję i minimalizację czasu przestoju maszyn, co w efekcie zwiększa wydajność i rentowność prowadzonego gospodarstwa.

Claas wskazuje, że aplikacja jest łatwa w obsłudze i zaprojektowana z myślą o maksymalnej wygodzie użytkownika, dzięki czemu nawet mniej doświadczeni rolnicy mogą szybko i sprawnie korzystać z jej funkcji.

Platforma jest doskonałym narzędziem do wyszukiwania i zamawiania części zamiennych oraz środków smarnych. Uzupełniają ją Claas Parts Doc oraz Claas Parts Shop. Przyjrzyjmy się, jak one działają?

image
Dzięki Claas Connect 3.0 maszyna i cyfrowe zarządzanie flotą po raz pierwszy łączą się w jedną całość i nie są już traktowane oddzielnie.
FOTO: Claas

Części zamienne w Claas Parts Doc

Dla swoich klientów przez Claas Connect firma udostępnia katalog części zamiennych z ich numerami – to Claas Parts Doc. Producent podkreśla, że ta aplikacja/platforma jest intuicyjna i prosta w obsłudze. Ponieważ pozwala na:

► szybkie i łatwe znalezienie potrzebnych części zamiennych online, co eliminując konieczność korzystania z papierowego katalogu i telefonowania do dealera;

► przeglądanie katalogu części i wyszukiwanie konkretnych elementów za pomocą numerów katalogowych lub nazw ze szczegółowymi filtrami;

► wyświetlanie szczegółowych rysunków technicznych, co ułatwia identyfikację i zamawianie odpowiednich części.

System regularnie aktualizuje swoje bazy danych, zapewniając użytkownikom dostęp do najnowszych informacji o częściach zamiennych. Dzięki temu użytkownik oszczędza czas i ma pewność, że zamawia oryginalne części.

Powyższe rozwiązanie jest uzupełnione przez Claas Parts Shop. To platforma internetowa, która umożliwia szybkie i wygodne zamawianie oryginalnych części zamiennych do maszyn rolniczych marki Claas. Dzięki prostemu interfejsowi użytkownicy mogą łatwo przeglądać katalog części, kopiować numery i dodawać potrzebne części do koszyka zamówień.

image
Wszystkie nowe maszyny Claas są automatycznie tworzone i łączone z odpowiednimi cyfrowymi instrukcjami obsługi w ramach Connect, tj.: katalogiem części Parts Doc i sklepem Claas Parts Shop.
FOTO: Claas

Connect 3.0 zamiast 2.0 i 365FarmNet

Korzyści płynące z rozwiązań Claas Connect 2.0 są więc niezaprzeczalne i doceniane przez rolników oraz użytkowników. Ten system pozwala na pełną wiedzę o maszynie, jej stanie technicznym czy zużyciu paliwa. Claas sięga po Connect 3.0, czyli kolejną generację sprawdzonego programu. Nowy system bazuje na chmurze obliczeniowej. Pozwala na kompleksową łączność we wszystkich obszarach cyfrowego zarządzania maszynami – począwszy od przedstawiania oferty i zakupu, przez zarządzanie danymi maszyn, aż po planowanie prac serwisowych, a także poradnik doboru środków smarnych i zamawianie części zamiennych. Poza tym są też inne przydatne funkcje, np. cyfrowe instrukcje obsługi.

O wejściu w życie nowej generacji programu poinformowano jesienią na targach Agritechnica w Hanowerze. Z platformy 3.0 Connect ze znacznie rozszerzonym zakresem funkcji pierwsi klienci zaczęli korzystać już wiosną 2024 r. Od jesieni br. będzie ona dostępna w krajach Europy Środkowej, Zachodniej i Wschodniej, a także w Ameryce Północnej i Oceanii.

Docelowo Connect 3.0 zastąpi 365FarmNet jako FMIS w gamie produktów Claas

Dzięki Claas Connect 3.0 maszyna i cyfrowe zarządzanie flotą po raz pierwszy łączą się w jedną całość i nie są już traktowane oddzielnie. Jeśli klient jest już zarejestrowany w Claas Connect, za pomocą swojego Claas ID może uzyskać bezpośredni dostęp do konfiguratora Claas, co sprawi, że tak powstanie maszyna według jego potrzeb i oferta sprzedażowa.

Integralnym elementem Connect 3.0 będzie również Cemos Advisor. Claas wyjaśnia, że to wiodący system wspomagania i optymalizacji procesów oferowanych w wielu ciągnikach, kombajnach zbożowych i sieczkarniach polowych Claas. Pozwala on przeglądać i porównywać ze sobą dane dotyczące wydajności i ustawień wszystkich maszyn, aby przez wprowadzanie korekt maksymalnie wykorzystać możliwości floty Claas.

Licencje dodatkowe do Claas Connect 3.0

► Farm Connect – jako licencja podstawowa dla rolnictwa precyzyjnego i wejście w cyfrowe zarządzanie gospodarstwem:

– zarządzanie zleceniami online z raportami o stanie i widokiem mapy,

– kontrola pozycji i statusu maszyn,

– łatwy transfer danych online.

► Fleet Connect – to automatyczna, indywidualna dla danego pola i niezależna od floty dokumentacja danych maszyn i danych procesowych wraz z specyficznymi dla danej maszyny komunikatami alarmowymi.

Field Connect jest cyfrową biblioteką i środowiskiem pracy dla interpolowanych map plonów o wysokiej rozdzielczości, danych geograficznych, takich jak zdjęcia satelitarne i mapy gleby. Pozwala na tworzenie map potencjału i map aplikacyjnych do planowania dawek aplikacji dla danego fragmentu pola w oparciu o monitorowanie wegetacji. Do tego planowanie śladów przejazdów do automatycznych systemów jazdy automatycznej i tworzenie linii referencyjnych.

Granice pól i inne dane podstawowe mogą być szybko i łatwo importowane jako pliki shape i ISO-XML. W sposób znany już z centrum map w 365FarmNet możliwe jest szybkie i łatwe łączenie ze sobą map plonów z różnych maszyn i producentów.

image
Claas sięga po Connect 3.0, czyli kolejną generację sprawdzonego programu. Nowy system bazuje na chmurze obliczeniowej.
FOTO: Claas

Cyfrowe instrukcje obsługi

Wszystkie nowe maszyny Claas są automatycznie tworzone i łączone z odpowiednimi cyfrowymi instrukcjami obsługi w ramach Connect, tj.: katalogiem części Parts Doc i sklepem Claas Parts Shop, a także z poradnikiem doboru środków smarnych i specyficznymi dla danej maszyny okresami między przeglądami.

Dla każdej nowej maszyny Claas przysługuje 5-letnia licencja na telemetrię i zdalny serwis w ramach usługi Machine Connect oraz powiązanie zewnętrznych dostawców i platform przez program partnerski Claas.

Na koniec przypomnijmy, że Claas już od 25 lat prowadzi prace w zakresie cyfrowego rolnictwa:

1994 r. – założenie Agrocom;

1995 r. – mapowanie plonów w kombajnach Lexion;

1997 r. – oprogramowanie do zarządzania gospodarstwem;

2013 r. – utworzenie spółki Claas E-Systems oraz powołanie 365FarmNet.

Wdrożenie Claas Connect 3.0 jest więc kolejnym krokiem doskonalenia oferty. Nowe rozwiązanie pozwoli na jeszcze bliższe relacje między klientem, dealerem, producentem i partnerami. To najważniejsze elementy strategii Claas nazwanej "Together the next step in farming", czyli "Razem kolejny krok w rolnictwie".

oprac. Jan Józefowicz, źródło: Claas

23. listopad 2024 01:27