Ten kolos opracowany wspólnie przez północnoamerykańskie firmy Big Equipment Co i Rome Industries (kultywatory i zgarniacze) o mocy aż 640 KM, którą uzyskuje z silnika Cat C-18.
Użyteczne komponenty
W oświadczeniu wydanym przez Big Equipment, szef firmy Ron Harmon wyjaśnia, że jednym z głównych celów przy powstawaniu tego ciągnika było skorzystanie z komponentów które mogą być naprawiane przez rolników, mechaników lub dealerów. Z informacji o szczegółach technicznych jakie przekazał Ron Harmon wynika też, że podobnie jak silnik, 18-biegowa skrzynia biegów Powershift w ciągniku Big Bud 640 pochodzi również z firmy Cat, a także osie. Zwykle można je zobaczyć w 50-tonowej ciężkiej ładowarce kołowej 988. To największe osie, jakie kiedykolwiek zamontowano w modelu Big Bud. Dostępne są różne opcje kół, a 640 można wyposażyć w opony Titan LSW1100/45R46.Developed by Domena.com, Zagreb - Croatia, Since 2001.
Coraz więcej mocy
Jeden z raportów internetowych sugeruje, że w przyszłości może być dostępna opcja z gumowymi gąsienicami. Ponadto moc silnika C-18 ma wynosić do 750 KM. Więc pojawia się pytanie czy obaj partnerzy mają w planach produkcję mocniejszych modeli? Musimy poczekać na potwierdzenie tych doniesień, a także informacji o specyfikacji, liczbie ciągników jakie mogą się pojawić i ceny.
Wiele z ciągników Big Bud jest nadal naprawianych przez Big Equipment, który jest również dealerem marki Versatile. Big Bud jest najbardziej znany z 747, który Ron Harmon zbudował w 1977 roku. Teraz należący do braci Williams kolos o mocy 1100 KM stoi przed biurowcem Big Equipment.
S. Vale, opr. jj