Wraz z nowymi kodami SKU VF800/70R42, VF710/70R42 CFO i VF900/60R42 oraz 15 nowymi SKU wprowadzonymi na rynek w 2022 r., dostępnych jest łącznie 18 nowych SKU opon Alliance Agriflex+ 372 (VF, czyli Very High Flexion). Jak wyjaśnia producent, technologia Alliance VF zapewnia efektywną ochronę gleby, lepsze osiągi i zwiększone plony.
Wyniki badań terenowych
Aby poprzeć dobre wyniki w praktyce solidnymi danymi, w 2021 r. duńska jednostka badawcza SEGES Innovation przeprowadziła naukowy eksperyment w terenie. Wyniki badań terenowych wykazały pozytywny wpływ opon Alliance Very High Flexion (VF) w porównaniu z oponami konwencjonalnymi.
W teście z wykorzystaniem ciągnika z przyczepą niskie ciśnienie w oponach Agriflex+ 372 i Agriflex+ 389 zmniejszyło głębokość śladu podczas rozwożenia gnojowicy o połowę. Jednocześnie poślizg kół zmniejszył się o 4,4%, a pomiary penetrometrem wykazały mniejszy stopień zgniatania gleby w "śladach opon VF" na głębokości od 0 do 40 cm.
Ponadto plony kukurydzy w śladach na "poletkach obrabianych z oponami VF" znacznie przewyższały plony w śladach na "poletkach obrabianych z oponami tradycyjnymi" o około 12,9 jednostek zbioru z hektara, tj. o około 10%. Dzięki oponom Alliance VF – w zależności od szerokości roboczej roztrząsacza – wyniki te przekładają się na wzrost plonów z hektara o 1,5 – 2,2%, a szacowanego wzrostu zysków dzięki wyższym plonom i zmniejszeniu poślizgu opon o prawie 80 euro z hektara.
Opinie klientów
Dla rolników dowody naukowe to jedno, a wyniki w praktyce to drugie. Vincent Boué, który wraz ze swoim bratem Stéphane prowadzi firmę świadczącą usługi rolnicze w południowej Francji, jest jednym z wielu rolników, którzy ostatnio pozytywnie ocenili markę Alliance. Bracia Boué stosują opony Agriflex+ 372 w swoich kombajnach do kukurydzy Bourgoin B410 – między innymi ze względu na wyższy indeks nośności opony, duży zakres ciśnień i większą powierzchnię styku z podłożem. Ogólnie bracia Boué uważają, że stosunek ceny do osiągów opony VF jest bardzo korzystny. Wnioski Vincenta Boué są jasne: "Po 300 godzinach użytkowania w stosunkowo łatwych warunkach w 2022 r., który był bardzo suchy, jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani".
Równie pozytywnie wyraża się Guillaume Comte prowadzący firmę rolniczą, która zapewnia pełną obsługę kilku okolicznych gospodarstw we Francji. Po zamontowaniu opon Agriflex+ 372 na pierwszym ciągniku efekty były tak dobre, że drugi ciągnik został również wyposażony w te opony. Guillaume Comte stwierdza: "Co uważam za bardzo interesujące w oponach Alliance, to to, że pozwalają mi uniknąć kosztownych rozwiązań w zakresie opon. Poza odzyskaniem przyczepności i komfortu na drodze, mamy mniejszy wpływ na podłoże w warunkach dużej wilgotności, i jest to wyraźny postęp, który zawdzięczamy technologii Flex. Godny uwagi jest również stosunek ceny do jakości opon zapasowych zapewniających fantastyczną przyczepność i niemal maksymalny komfort. Jak dotąd jestem bardzo zadowolony z całościowej oferty."
W skrócie o Agriflex+ 372
Konstrukcja o zwiększonej elastyczności ściany bocznej sprawia, że opony mają nawet o 40% większą nośność przy tym samym ciśnieniu w porównaniu ze standardowymi oponami radialnymi do ciągników. Opony mają również dużą powierzchnię styku, która zmniejsza nacisk na glebę i wynikające z tego ryzyko jej zgniatania. Aby chronić glebę przed zgniataniem w każdych warunkach, opony Agriflex+ 372 mają taką samą nośność jak konwencjonalne opony radialne do ciągników przy ciśnieniu w oponach o 40% niższym.
Oprócz znacznie mniejszego nacisku na glebę, opony te zapewniają kierowcy komfortową jazdę w polu i na drodze. Większa powierzchnia styku daje dobrą przyczepność, zmniejsza koszty paliwa i zwiększa ogólną wydajność operacyjną. Wzór bieżnika R-1W zapewnia przyczepność i długą żywotność opon przy jeździe po twardym podłożu.
Według producenta: pod względem nośności, właściwości jezdnych, ochrony gleby i przyczepności, opony Alliance Agriflex+ 372 zasługują na ocenę 10/10. Krótki czas przestojów, zwiększona wydajność i zmniejszone zużycie paliwa również podnoszą osiągi opon bezdętkowych dzięki kierunkowemu wzorowi bieżnika, stalowemu opasaniu i zastosowanej w bieżniku mieszance zapewniającej ochronę przed uszkodzeniem przez ściernisko.
Oto nowe kody magazynowe (SKU): VF480/60R28, VF600/60R38, VF540/65R38, VF600/60R34, VF650/85R38, VF650/65R42, VF650/60R38, VF650/65R38, VF520/60R28, VF650/60R34, VF540/65R30, VF710/75R38, VF750/70R44, VF750/75R46, VF650/85R42, VF710/70R42, VF800/70R42 i VF900/60R42.
opr. Jan Józefowicz, źródło: Yokohama Off-Highway Tyres