StoryEditor

30 lat przekładni Kuhn Masterdrive

Pierwszy patent dla przekładni Masterdrive, montowanej w większości zgrabiarek karuzelowych Kuhn, został zgłoszony do Biura Patentowego w 1994 roku.
26.11.2023., 19:00h

Od tego czasu firma Kuhn rozwija jego koncepcję zgodnie z postępem rolnictwa. Jak wyjaśnia producent, dostępna obecnie na rynku przekładnia Masterdrive GIII została zaprojektowana z myślą o najbardziej intensywnym wykorzystaniu. Był to konieczny krok z uwagi na zwiększenie szerokości roboczych i średnic karuzel oraz użytkowanie w trudniejszych warunkach pracy, takich jak przygotowanie materiału na kiszonkę i sianokiszonkę.

Firma Kuhn projektuje maszyny rolnicze pracujące na coraz większych powierzchniach i wytrzymujące coraz większe obciążenia. Podstawowe znaczenie ma to, że niezawodność i trwałość maszyn są kluczem do spełnienia oczekiwań użytkowników w zakresie wydajności roboczej. Chodzi o to, aby zgrabiarki Kuhn mogły zapewnić maksymalną wydajność pracy podczas formowania pokosów.

image

Firma Kuhn projektuje maszyny rolnicze pracujące na coraz większych powierzchniach i wytrzymujące coraz większe obciążenia.

FOTO: Kuhn

Przekładnia Masterdrive GIII odporna na zużycie

Przekładnie Masterdrive GIII zostały zaprojektowane tak, aby były szczelnie zamknięte. Elementy napędu są w pełni chronione, a tym samym odporniejsze na zużycie. Taka konstrukcja zapewnia niezawodność i trwałość nawet podczas intensywnej pracy.

Masterdrive GIII ma wewnątrz dwustopniową redukcję ze stożkowymi i walcowymi kołami zębatymi. Tolerancje są ściśle kontrolowane, dzięki czemu cały mechanizm jest bardziej wytrzymały nawet w trudnych warunkach. Dzięki temu, zużycie kół zębatych jest zredukowane do minimum i nie ma potrzeby przeprowadzania konserwacji. Przekładnia dwustopniowa umożliwia również zastosowanie większych kół walcowych z większą liczbą zębów, które zapewniają lepsze przeniesienie napędu.

image

Przekładnie Masterdrive GIII zostały zaprojektowane tak, aby były szczelnie zamknięte.

FOTO: Kuhn

Solidne mocowanie

W celu uzyskania lżejszych, a zarazem bardziej wytrzymałych karuzel wprowadzono istotne modyfikacje:

► aluminiowa obudowa przekładni,

► zoptymalizowany profil krzywki ogranicza siły działające na rolkę,

► większa średnica rolek zapewnia mniejszą prędkość obrotową i nacisk na krzywkę,

► ramię zgrabiające z łożyskami o dużym przekroju,

► mocniejsza oś obrotu ramion,

► wzmocniony wałek WOM,

► wzmocnione mocowanie ramion zgrabiających na ich osiach obrotowych (połączenie za pomocą opatentowanej wkładki śrubowej).

oprac. Jan Józefowicz, źródło: Kuhn

21. listopad 2024 18:58