Testowany HX 1201 był wyposażony w ładowacz Alö Quicke Q4L – ale to nie wszystko! 120-konny ciągnik Kioti miał dość bogate wyposażenie z przednim TUZ i WOM, układem pneumatycznym itp.
Kioti HX 1201 z mocą 127 KM z doładowaniem
Pod atrakcyjną, łatwą do otwarcia maską (jeśli w końcu znajdzie się zamknięcie z prawej strony na dole), pracuje czterocylindrowy silnik Daedong (macierzystego koncernu marki Kioti), o pojemności 3,8 l z turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowującego. Jednostka zapewnia 86 kW/117 KM mocy znamionowej lub 93,5 kW/127 KM mocy maksymalnej z boostem. Doładowanie jest aktywne powyżej prędkości 15 km/h lub w pracach z WOM powyżej 1 km/h – dobrze.
Wyjaśnienie działania trybu Eco w Kioti HX 1201
Kioti wyjaśnia sens przełącznika do dezaktywacji boostu oraz przycisku Eco w następujący sposób: przełącznik boostu oferuje wybór między maksymalną mocą a możliwością oszczędzania paliwa. Przycisk Eco umożliwia obserwację stanu obciążenia silnika, a tym samym zużycia paliwa na wyświetlaczu. Aby spełnić normę emisji spalin Stage V, zastosowano układ recyrkulacji spalin, filtr cząstek stałych, a także katalizatory DOC i SCR. Także tutaj Kioti ma pewną osobliwość: poziom AdBlue w 18-litrowym zbiorniku można sprawdzić na rurce z pływakiem, która jest przy wejściu do kabiny.
Dobre osiągi, ponadprzeciętne zużycie paliwa
Aby zobaczyć, na co naprawdę stać koreańskiego nowicjusza, najpierw trafił on na stanowiska badawcze DLG. I okazało się, że przy prędkości znamionowej (2200 obr./min) na hamowni WOM osiągnął