StoryEditor

Czym zaskoczył ciągnik Kioti HX1201 w naszym teście? Ile kosztuje 120-konny koreańczyk?

Kioti przedstawił serię HX dwa lata temu, wprowadzając trzy modele od 91 do 117 KM (profi 5-2023). Koreańczycy chcą w ten sposób trafić do gospodarstw hodowlanych, które szukają prostego, ale wytrzymałego ciągnika z ładowaczem czołowym.

19.10.2024., 11:00h

Testowany HX 1201 był wyposażony w ładowacz Alö Quicke Q4L – ale to nie wszystko! 120-konny ciągnik Kioti miał dość bogate wyposażenie z przednim TUZ i WOM, układem pneumatycznym itp.

Warto wiedzieć

Kioti należy do firmy Daedong z Korei Południowej, która produkuje ok. 45 tys. ciągników rocznie.
Silnik, przekładnia, osie – wszystko produkowane jest przez Daedong.

Na targach Agro Show 2024 zadebiutowały dwa mocniejsze modele HX1302 oraz HX 1402.

Kioti HX 1201 z mocą 127 KM z doładowaniem

Pod atrakcyjną, łatwą do otwarcia maską (jeśli w końcu znajdzie się zamknięcie z prawej strony na dole), pracuje czterocylindrowy silnik Daedong (macierzystego koncernu marki Kioti), o pojemności 3,8 l z turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowującego. Jednostka zapewnia 86 kW/117 KM mocy znamionowej lub 93,5 kW/127 KM mocy maksymalnej z boostem. Doładowanie jest aktywne powyżej prędkości 15 km/h lub w pracach z WOM powyżej 1 km/h – dobrze.

Wyjaśnienie działania trybu Eco w Kioti HX 1201

Kioti wyjaśnia sens przełącznika do dezaktywacji boostu oraz przycisku Eco w następujący sposób: przełącznik boostu oferuje wybór między maksymalną mocą a możliwością oszczędzania paliwa. Przycisk Eco umożliwia obserwację stanu obciążenia silnika, a tym samym zużycia paliwa na wyświetlaczu. Aby spełnić normę emisji spalin Stage V, zastosowano układ recyrkulacji spalin, filtr cząstek stałych, a także katalizatory DOC i SCR. Także tutaj Kioti ma pewną osobliwość: poziom AdBlue w 18-litrowym zbiorniku można sprawdzić na rurce z pływakiem, która jest przy wejściu do kabiny.

Dobre osiągi, ponadprzeciętne zużycie paliwa

Aby zobaczyć, na co naprawdę stać koreańskiego nowicjusza, najpierw trafił on na stanowiska badawcze DLG. I okazało się, że przy prędkości znamionowej (2200 obr./min) na hamowni WOM osiągnął

Ten artykuł jest dostępny wyłączenie dla Prenumeratorów Profi
Zyskaj dostęp do tego i innych wyjątkowych artykułów
14. listopad 2024 15:57