StoryEditorSIMA 2022

Case IH wprowadza najmocniejszą Pumę w historii

Nowa seria ciągników Puma marki Case IH ma bezstopniową przekładnię, cichszą kabinę, i kluczyki z pilotem, a także ...
11.11.2022., 06:00h

Puma 260 CVX Drive to flagowy model zaprezentowanej przez Case IH na wystawie SIMA w Paryżu, odświeżonej serii ciągników, które zaskakując komponentami z większego Optum, mają jednocześnie mniejszą od niego masę. Nowe Pumy są napędzane sześciocylindrowymi silnikami FPT, który we flagowym modelu rozwija moc do 190 kW/260 KM lub 220 kW/302 KM z doładowaniem EPM w transporcie lub w pracach z WOM. Oprócz mocy, wzrosły również: pojemność zbiornika paliwa - do 470 l oraz okresy serwisowe (co 750 godzin).

Case IH Puma z bezstopniową przekładnią CVX

Podobnie jak w poprzedniej serii, również w nowych Pumach bezstopniowa przekładnia CVX jest konfigurowalna i przy prędkości 50 km/h prędkość obrotowa silnika spada do 1550 obr./min. Dobrze znany jest również układ Advanced Trailer Brake System, dzięki któremu przekładnia steruje pneumatycznym hamulcem przyczepy za pomocą czujnika ciśnienia.

image

W transporcie przy prędkości 50 km/h obroty silnika spadają do 1550 obr./min.

FOTO: firmowe

Case IH Puma rośnie w siłę

Puma została wzmocniona o nowe przednie i tylne osie. Oznacza to, możliwość montażu opon w rozmiarze 710/70 R42 o średnicy 2,05 m. Tylny podnośnik udźwignie 10,5 t, a maksymalny wydatek pompy hydraulicznej wynosi 170 l/min.

Nowa Puma cichsza od poprzedniej

Ponadto, jak zapewnia producent, poziom hałasu w kabinie obniżono do 66 dB(A). Z przekąsem dodaje również, że jeśli dla kogoś to za cicho, może zamówić subwoofer, aby poprawić jakość dźwięku systemu stereo. Kabina jest amortyzowana przez półaktywne, hydropneumatyczne zawieszenie. Za dopłatą producent dostarcza zaawansowany system amortyzacji AVS (Advanced Vehicle Suspension). Oprogramowanie powinno reagować na różne warunki terenowe i łączyć sygnały z zawieszenia kabiny, zawieszenia przedniej osi i tylnego podnośnika, aby zapewnić optymalny komfort jazdy.

image

Terminal dotykowy AFS 1200 jest w standardzie wyposażenia, podobnie jak modem do pzesyłu danych.

FOTO: firmowe

Ekran dotykowy AFS 1200

Zintegrowany modem umożliwia przesyłanie z ciągnika kluczowych danych i parametrów pracy, które mogą być przez tzw. chmurę danych dostępne dla innych ciągników we flocie lub w programie zarządzania gospodarstwem na komputerze domowym. W standardzie wyposażenia jest ekran dotykowy AFS 1200. Podobnie, jak seria Optum, również nowe Pumy mają w zestawie kluczyk z pilotem.

Artur Jakubek

23. listopad 2024 21:59