StoryEditor

Steyr Expert CVT: premium w kompakcie

No i doczekaliśmy się. Wczoraj w St. Valentin w Austrii zaprezentowano nowy ciągnik Steyr Expert CVT. To maszyna zaliczana przez producenta do klasy premium, choć… kompaktowa. Czterocylindrowy silnik w czterech wersjach daje moc od 110 do 140 KM. 

24.07.2019., 00:00h


Koncern CNH Industrial dość zazdrośnie strzegł premiery nowego ciągnika Steyr, zastrzegając embargo informacyjne do czwartku. A skoro dziś czwartek, no to jedziemy „z koksem”:

Expert CVT ma uzupełnić gamę ciągników marki Steyr. Pośród cech wyróżniających tę serię znajdują się: 
  • cztery modele oferujące moc w zakresie od 100 do 130 KM, 
  • przekładnia bezstopniowa CVT, 
  • komfortowa i przestronna kabina,
  • panoramiczny dach z dużym oknem oraz 
  • podłokietnik Multicontroller II z układem elektronicznego sterowania zaczepem przednim EFH. 


Przekładnia bezstopniowa i silnik Stage V 

Seria Expert CVT obejmuje cztery modele: 
  • ciągnik 4100 Expert CVT o mocy 100 KM, 
  • ciągnik 4110 Expert CVT o mocy 110 KM, 
  • ciągnik 4120 Expert CVT o mocy 120 KM oraz 
  • ciągnik 4130 Expert CVT o mocy 130 KM. 
W każdym przypadku dostępna moc maksymalna jest w zasadzie o 10 KM większa. W ciągnikach tych zastosowano 4,5-litrowe silniki marki FPT Industrial – dzięki technologii HI-eSCR2 spełniają one wymogi normy emisji spalin Stage V. Cała technologia układu wydechowego zlokalizowana jest pod maską, co zapewnia nie tylko kompaktową konstrukcję i dobre właściwości manewrowe, ale również dobrą widoczność do przodu. 
Expert CVT wyposażony jest w technologię przekładni bezstopniowej. Stworzona w całości przez firmę przekładnia bezstopniowa S-Control jest przyjazna dla użytkownika. Jak zapewnia producent, oferuje dobre parametry mocy, wysoką wydajność zużycia paliwa oraz wszechstronność. 

Bezstopniowe przyśpieszenie z postoju jest możliwe do prędkości maksymalnej 43 km/h. Dzięki funkcjonalności Eco wspomniana prędkość jazdy osiągana jest przy zmniejszonej prędkości obrotowej silnika. 
Dwusprzęgłowa skrzynia (DKT) oraz funkcja aktywnego zatrzymania, stanowiące część pakietu wyposażenia standardowego, sprawiają, że praca w ciągniku ma sprawiać niezłą frajdę.

Komfort i wydajność w wydaniu premium


Steyr daje możliwość wyboru pomiędzy dwiema koncepcjami obsługi – podłokietnikiem Multicontroller, który był instalowany już w większych modelach ciągników, lub nowo opracowanym podłokietnikiem Multicontroller II, oferującym dodatkowe funkcje i kompaktowe rozmiary. 

Dzięki zastosowaniu monitora z ekranem dotykowym S-Tech operatorzy mogą w łatwy i wygodny sposób przypisywać funkcje hydrauliczne i pojazdu do elementów sterowania na podłokietniku Multicontroller II, zgodnie ze swoimi preferencjami. Umożliwia to personalizację obsługi ciągnika Expert CVT oraz przystosowanie go do różnych zadań.
W opcji są elementy montażowe ładowacza czołowego oraz wielofunkcyjna rama nośna przedniej osi, jak również opcjonalny przedni układ zawieszenia narzędzi i WOM. 
Expert CVT wyposażony jest w pompę hydrauliczną CCLS o wydatku 110 l/min, która umożliwia ciągnikowi swobodne wykonywanie prac nawet z najcięższymi narzędziami do orki. Dwa mechaniczne zawory hydrauliki zewnętrznej zamontowane są standardowo w tylnej części, dodatkowo można zamówić jeszcze dwa mechaniczne lub elektryczne zawory hydrauliki zewnętrznej. 
Istnieje możliwość zamówienia trzech międzyosiowych zaworów sterujących dla przednich funkcji hydraulicznych lub ładowacza czołowego. Można nimi łatwo i wygodnie sterować za pośrednictwem elektronicznego joysticka umieszczonego na podłokietniku. 


S-TECH


Expert CVT może zostać fabrycznie wyposażony w kompleksowe rozwiązanie S-Tech, obejmujące układ S-Guide z technologią RTK+, zapewniający precyzję dokładności pomiędzy przejazdami wynoszącej 1,5 cm. 

Układ sterowania jazdą na uwrociu Easy-Tronic II opracowany został w taki sposób, aby w jak największym stopniu redukować obciążenie operatora podczas zawracania na końcu pola oraz w wielu innych sytuacjach związanych z prowadzeniem ciągnika. Każdy krok może zostać zaprogramowany na podstawie czasu lub odległości, a następnie automatycznie wywołany.
Technologia ISOBUS III umożliwia komunikację ciągnika z narzędziem. Dzięki temu narzędzie może sterować układem zawieszenia, WOM, zaworami sterującymi i prędkością jazdy. Przekłada się to – jak zapewnia Steyr – na optymalną wydajność pracy narzędzia i ciągnika, jak również redukcję obciążenia operatora poprzez wspieranie go w wykonywaniu poszczególnych czynności.
Opr. pł
23. listopad 2024 04:19