r e k l a m a

Partner serwisu

Ropa: „mysz” do ziemniaków

Ropa: „mysz” do ziemniaków

Na bazie ładowarki do buraków Maus 5 firma Ropa wprowadza ładowarkę do ziemniaków.

r e k l a m a

Prototyp ładowarki do ziemniaków Ropa zaprezentowała podczas zeszłorocznych targów Agritechnica. Kartoffelmaus 5 została zaprojektowana na bazie ładowarki do buraków cukrowych Maus 5. Od lata 2020 roku dwie „myszy” do załadunku ziemniaków pracują w firmach w Bawarii i w Brandenburgii. 

Tak pracuje "mysz" do ziemniaków!

Ładowarka do ziemniaków zwiększa wydajność logistyki i transportu ziemniaków przemysłowych przeznaczonych na produkcję skrobi. Co ważne, plantatorzy mogą dzięki ładowarce zwiększyć areał uprawy ziemniaków bez potrzeby inwestowania w przestrzenie magazynowe.

Silnik Mercedes-Benz

KartoffelMaus 5 napędzana jest silnikiem Mercedes Benz OM936 o mocy 260 kW/354 KM o pojemności 7,7 l, wyposażonym w podwójne turbodoładowanie. Dzięki temu maksymalny moment obrotowy 1400 Nm osiągany jest przy 1200 obr./min. Normę emisji spalin Stage IV Final  zapewnia układ AdBlue i SCR. 

Delikatne podbieranie i regulacja czyszczenia

Zobacz także

Ropa opracowała zespół podbierający o szerokości 8 metrów, którego palce zagłębiają się w glebie na 5 cm i delikatnie podnoszą ziemniaki. W sumie 8 rolek czyszczących zapewnia delikatne usuwanie ziemi i łęcin. Następnie bulwy są podawane do przenośnika w postaci łańcucha sitowego, który transportuje ziemniaki na tył ładowarki do zespołu czyszczącego. Ostatecznie przenośnik o długości do 15 m ładuje ziemniaki na samochody ciężarowe, a wbudowany w ładowarkę system wagowy, umożliwia optymalne wykorzystanie nośności przyczepy i dopuszczalnych nacisków na jej osie.

Kabina z regulacją wysokości 

Operator ładowarki z unoszonej kabiny R-Cab ma dobrą widoczność dookoła maszyny. Na wszystkich szybach bocznych i drzwiach są wycieraczki, co daje komfort pracy nawet w deszczu. Producent zapewnia, że wykończenia w kabinie zapewnia operatorowi wysoki komfort, a dobra izolacja akustyczna nie powoduje zmęczenia nadmiernym hałasem. W nocy otoczenie ładowarki oświetlają reflektory LED.

Filozofia obsługi R-Concept 

Ropa zapewnia, że obsługa „myszy” jest łatwa i intuicyjna. Rolę centrum informacyjnego pełni duży ekran dotykowy o przekątnej 12,1 cala wyposażony w Wi-Fi. Są nim wyświetlane wszystkie parametry pracy maszyny, aktualne warunki pracy i informacje o wydajności. Na terminalu dotykowym operator ma możliwość dostosowania intensywności czyszczenia. Wystarczy dwa razy kliknąć palcem na ekranie dotykowym lub przekręcić i nacisnąć przyciski R-Select i R-Direct, które znajdują się na panelu sterowania. W chłodne dni przyda się funkcja podgrzewania fotela, który w standardzie ma wiele możliwości regulacji pozycji oraz amortyzację pneumatyczną.

Konstrukcja KartoffelMaus 5

Ramę główną maszyny stanowią spawane laserowo rury profilowe ze stali drobnoziarnistej 700. Wszystkie podzespoły są przejrzyste i łatwe w konserwacji. Liczne rozwiązania techniczne np. automatyczny mechanizm składania/rozkładania maszyny, obraz z 2 kamer w terminalu (opcjonalnie 4 kamery), odwracalny i odchylany wentylator chłodzący, monitorowanie filtra paliwa, wpływają na funkcjonalność i wygodę operowania ładowarką. W wyposażeniu standardowym znajdziemy także: elektroniczną rejestrację danych, pomiar zużycia paliwa, klimatyzację, ogrzewanie postojowe, kamerę cofania i układ centralnego smarowania.

Optymalne wyważenie „myszy”

O stabilizację „myszy” podczas załadunku dba ramię przeciwwagi wykonane ze stali drobnoziarnistej, którego długość wynosi do 9 m. Ramię na wysokości 4 m może być odchylane razem ze zbiornikiem paliwa, który służy jako przeciwwaga dla 15-metrowego przenośnika samochodowego. W wyposażeniu opcjonalnym jest waga zintegrowana z przegubem przenośnika samochodowego, którego ściany boczne są wykonane z wytrzymałych płyt poliuretanowych (PU) obracalnych w 4 kierunkach.

Kompaktowy na drodze

W pozycji transportowej KartoffelMaus 5 składa się do szerokości 3 m i długości całkowitej 14,97 m za pomocą jednego elementu obsługowego w kabinie. Rozstaw osi 5,5 m w połączeniu z dwiema dodatkowymi osiami resorowanymi hydraulicznie zapewnia bezpieczną jazdę ładowarki po drogach publicznych przy zachowaniu dopuszczalnych nacisków na oś.

opr. aj

fot. firmowe

Nie znasz jeszcze magazynu profi? 

Zamów bezpłatny egzemplarz
Okładka Profi

Zobacz także

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody