Edoardo Ronco, kierujący marketingiem ciągników kompaktowych w Europie, mówi że: -– Seria Boomer to idealne połączenie prostoty obsługi, wydajności oraz komfortu pracy w kompaktowym wydaniu. Oferuje ona Klientom duży wybór modeli, pokrywających szeroki zakres zastosowań wymagających najwyższej wszechstronności i zwrotności w niewielkim ciągniku – od ogrodnictwa krajobrazowego po utrzymanie pól golfowych, od rolników zajmujących się uprawą ziemi hobbistycznie lub w niepełnym wymiarze po właścicieli domów, od ogrodnictwa i upraw szklarniowych po winnice i sady. Nowa seria Stage V zapewnia lepsze osiągi i większą wydajność, a także znaczne korzyści dla operatora, obejmujące większy wybór modeli dostępnych z wyróżniającą się wysokim komfortem kabiną.
Nowe modele i wyższa moc
Jak już wspomnieliśmy, wraz z zastosowaniem nowych silników wzrosła ich moc. Ponadto do oferty zostały dołączone dwa nowe modele: Boomer 45 o mocy 47 KM i Boomer 55 o mocy 57 KM. Ciągniki tej klasy, poza polami i sadami często można spotkać na ulicach, chodnikach, ścieżkach rowerowych oraz miejskich trawnikach. Są wykorzystywane do koszenia traw, zamiatania, zimowego odśnieżania i wielu innych prac. W tabeli zebraliśmy podstawowe dane nowej rodziny ciągników Boomer. Zależnie od modelu, ciągnik może być wyposażony w pałąk chroniący przez przygnieceniem w przypadku wywrócenia maszyny lub pełną kabinę ochronną.
Zestawienie modeli ciągników kompaktowych Boomer
Model |
Boomer 25C |
Boomer 25 |
Boomer 35 |
Boomer 40 |
Boomer 45 |
Boomer 50 |
Boomer 55 |
Moc silnika[KM] |
24 |
24 |
35 |
40 |
47 |
52 |
57 |
Wersja |
Pałąk |
Pałąk |
Pałąk/Kabina |
Pałąk/Kabina |
Pałąk/Kabina |
Pałąk/Kabina |
Pałąk/Kabina |
Nowa kabina
W ciągnikach o mocy od 35 KM dostępna jest kabina Boomer Suite™. Zmiany zaszły także na desce rozdzielczej. Znalazł się na niej, m. in. Prędkościomierz elektroniczny wykonany w technologii LCD. W modelach z przekładnią hydrostatyczną, standardowym wyposażeniem jest tempomat. Sterowanie przekładnią hydrostatyczną odbywa się przy pomocy dwóch pedałów. Funkcja EZ Speed, to połączenie sterowania prędkością jazdy do przodu, z prędkością obrotową silnika. Innymi słowy, gdy wciskamy pedał jazdy do przodu, ciągnik sam „dodaje gazu”. Po zwolnieniu pedału prędkość obrotowa silnika maleje. Zdaniem producenta, opcjonalny układ Servo Hydraulic Assist ma ułatwić obsługę pedału gazu. Oczywiście, gdy zależy nam na utrzymaniu stałej prędkości obrotowej silnika(np. podczas pracy glebogryzarką napędzaną z WOM-u) funkcję można wyłączyć i niezależnie sterować obrotami silnika i prędkością jazdy.
Automatyczny WOM i wtrysk Common Rail
Nowością jest możliwość automatycznego sterowania WOM-em. Po aktywowaniu funkcji odpowiednim przyciskiem, ciągnik będzie sam załączał i rozłączał napęd WOM-u po podniesieniu i opuszczeniu maszyny zaczepionej na tylnym TUZ-ie. Producent wprowadził także opcję ekonomicznego WOM-u dla prędkości 540 obr/min. Ciągniki są napędzane 3-cylindrowymi silnikami z turbodoładowaniem. Wtrysk paliwa opiera się na układzie Common Rail. Układ oczyszczania spalin jest zbudowany z katalizatora utleniającego DOC oraz filtra cząstek stałych.
opr.ap