StoryEditor

Krone – nowości w ofercie

Oferta produktów firmy Krone wzbogaci się o nowe przyczepu uniwersalne, jednokaruzelowe zgrabiarki oraz owijarki samozaładowcze. Przyjrzyjmy się im bliżej.

07.09.2021., 00:00h

Ciekawy sposób rozładunku

Nowa seria przyczep uniwersalnych GX to połączenie przyczep z ruchomą przednią burtą i przyczep z ruchomą podłogą. W tych przyczepach porusza się zarówno burta jak i podłoga. Z jednej strony oznacza to sprawny wyładunek materiałów sypkich i objętościowych a z drugiej umożliwia załadunek  np. palet, bel słomy czy worków typu big-bag. Ponieważ burta i podłoga poruszają się poziomo, nie ma potrzeby unoszenia skrzyni ładunkowej. Dzięki temu podczas wyładunku w niskich budynkach czy na nierównym terenie nie trzeba martwić się przypadkowym uszkodzeniem lub wywróceniem przyczepy. Po podniesieniu tylnej burty, ładunki znajdujące się na paletach itp. Można układać w tylnej części przyczepy a następnie stopniowo „wciągać” je wykorzystując ruchomą podłogę. Podłogę i przednią burtę wprawiają w ruch dwa łańcuchy napędzane przez silniki hydrauliczne. Warto podkreślić, że przyczepa współpracuje również z systemem ISOBUS. Jedną z funkcji jest automatyczny wyładunek. Dla przykładu, podczas odwozu sieczki z kukurydzy, operator wprowadza przybliżoną długość pryzmy a sterownik w oparciu o prędkość jazdy ciągnika dobierze odpowiednią prędkość wyładunku, tak aby zawartość skrzyni została rozłożona na całej długości pryzmy.

W dwóch rozmiarach

Przyczepy serii GX będą dostępne ze skrzyniami ładunkowymi o pojemności 44 lub 52 m3 (wg. normy DIN 11741). Podczas zbioru materiałów objętościowych, pojemność skrzyni będzie można jeszcze zwiększyć, wysuwając boczne nadstawki. Większa część przedniej ściany jest przezroczysta, dzięki czemu wgląd do wnętrza skrzyni jest bardzo dobry. Tylna ściana jest wyposażona w niezależnie otwierane okienko, wykorzystywane np. podczas wyładunku ziarna. Inny element przydatny przy rozładunku sieczki to walce dozujące. Poniżej tylnej burty znajduje się opuszczana hydraulicznie poprzeczka, chroniąca tylne opony przed uszkodzeniem. Przednia oś w podwoziu typu tridem może być hydraulicznie podnoszona. Przyczepą steruje się przy pomocy firmowego terminalu umieszczonego w kabinie ciągnika lub dowolnego terminalu obsługującego standard ISOBUS. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdują się m. in. pakiet oświetlenia roboczego, system telemetryczny SmartConnect czy system wagowy.

Tylko jeden wirnik

Nowe zgrabiarki serii Swadro S to jednowirnikowe maszyny zawieszane na TUZ ciągnika. Są oferowane w trzech wariantach, o szerokości roboczej od 3,8 do 4,6 m. Średnice wirników to odpowiednio 2,96 m, 3,3 oraz 3,6 m. W najmniejszej maszynie zamontowane jest łącznie 10 ramion a  w większych ich łączna liczba wynosi 13. Zęby grabiące są wykonane z pręta o śr. 10 mm. Na podwoziu wszystkich maszyn zamontowane są opony o rozmiarze 16x6.50-8. Producent określa zapotrzebowanie mocy dla najmniejszego modelu na 31 KM, a dla dwóch większych na 50 KM. Masa zgrabiarek to ok. 530 kg. W przypadku najmniejszego modelu, przez ok. 655 kg dla średniej maszyny po niecałe 700 kg w przypadku największej.

Szybkie owijanie

Po wielu latach produkcji pras i prasoowijarek, Krone wprowadza do oferty samozaładowcze owijarki bel. Maszyny będą dostępne w dwóch konfiguracjach: w wersji zawieszanej EasyWrap 150 oraz zaczepianej EasyWrap 165. W obu wersjach owijanie odbywa się przy pomocy górnego ramienia, obracającego się wokół beli. W maszynie zawieszanej pracuje ramie pojedyncze a w maszynie zaczepianej podwójne. Owijarki są sterowane elektronicznie, współdziałają też z ISOBUS. Obie maszyny mogą pracować w trybie automatycznym. Średnica owijanych bel to 1,00 – 1,5 m dla wersji zawieszanej oraz 1 – 1,65 dla zaczepianej. Owijarki są przystosowane do pracy z folią o szerokości 750 mm.
 
Opr. ap
Fot. firmowe
23. listopad 2024 12:20