Ryczący „wydech” Dodge’a
Najważniejszym elementem samochodu koncepcyjnego Dodge Charger Daytona SRT są trzy nowe oczekujące na patent rozwiązania, które zmieniają reguły gry i na nowo określą zasady segmentu BEV:- R-Wing: Unikalna aerodynamiczna konstrukcja, która łączy samochód koncepcyjny z jego kultowym imiennikiem Dodge’m Daytona
- Komorowy wydech Fratzonic: Pierwszy na rynku samochodów BEV „wydech” wydający dźwięk o natężeniu do 126 decybeli, co czyni go tak głośnym jak Dodge z silnikiem Hellcat
- eRupt: Wielostopniowa przekładnia przypominająca tradycyjną skrzynię elektromechaniczną typową dla Dodge‘a
Szybkość, moc i wydajność
Dodge zdobył wyjątkową renomę jako amerykańska marka „muscle cars” (dosłownie – muskularny samochód). W wyścigu o osiągnięcie większej szybkości, mocy i wydajności, Dodge rozpoczyna właśnie nowy rozdział. To nie przypadek, że pierwszy w historii marki elektryczny samochód koncepcyjny nazywa się Dodge Charger Daytona SRT – podobnie jak słynny model Charger Daytona, który jako pierwszy przekroczył prędkość 200 mil na godzinę na torze NASCAR w 1970 r. I podobnie jak jego poprzednik, koncepcyjna wersja elektryczna Charger Daytona SRT zapewnia wysokie osiągi.A wszystko dzięki nowemu układowi napędowemu, który dołącza do słynnych silników takich, jak HEMI, Hellcat i Redeye. W Bractwie „muscle cars” pojawił się nowy przedstawiciel najwyższych osiągów: Banshee.
Samochód koncepcyjny Dodge Charger Daytona SRT, wyposażony w 800-woltowy, elektryczny napęd Banshee, charakteryzuje się niezwykłymi osiągami, czyniąc pierwszy model elektryczny Dodge‘a szybszym od Hellcata pod względem wszystkich kluczowych wskaźników w zakresie osiągów. Dzięki standardowemu układowi napędu na cztery koła nowy koncept ma lepsze osiągi od Hellcata, a jednocześnie zwiększa możliwości jazdy w każdych warunkach pogodowych.
Skrzynia biegów eRupt i wydech Fratzonic
W przeciwieństwie do typowych modeli BEV, wielostopniowa elektromechaniczna przekładnia eRupt marki Dodge symuluje pracę tradycyjnej skrzyni biegów, wbijając kierowcę w fotel w typowym stylu Dodge‘a. Koncepcyjny model Charger Daytona SRT może pochwalić się również funkcją PowerShot. Aktywowana za pomocą przycisku na kierownicy specjalna funkcja PowerShot dostarcza adrenaliny w postaci chwilowego zastrzyku mocy, umożliwiając szybkie przyspieszenie.Podczas gdy większość modeli BEV zachwyca się swoimi praktycznie bezgłośnymi silnikami elektrycznymi, Dodge‘owi to nie wystarcza. Elektryczny koncept Charger Daytona SRT wydaje ryk o natężeniu 126 dB, który dorównuje wydechowi SRT Hellcat, generowany przez nowy, oczekujący na patent komorowy układ wydechowy Fratzonic. Tak, Dodge wyposażył samochód elektryczny w „wydech”.
Unikatowy na rynku system Fratzonic Chambered Exhaust składający się ze wzmacniacza i głośników oraz komory rezonansowej z tyłu auta generuje jedyny w swoim rodzaju dźwięk. Komorowy układ wydechowy Fratzonic stanowi kolejną generację niepowtarzalnego i przyprawiającego o dreszcze dźwięku silnika samochodu typu „muscle cars”, wydając w połączeniu z przekładnią eRupt dźwięk o nazwie "Dark Matter".
Przede wszystkim design Dodge’a
Koncepcyjny model Dodge Charger Daytona SRT wyróżnia się inspirującym designem, który podejmuje wyzwanie zrewolucjonizowania wyglądu samochodu elektrycznego, wykonując jednocześnie delikatny ukłon w stronę dziedzictwa „muscle cars” marki Dodge. Elementy stylistyczne nabierają kształtu w części przedniej, oczekujące na patent rozwiązanie pod nazwą R-Wing samochodu koncepcyjnego Charger Daytona SRT na nowo definiuje charakterystyczny dla Dodge‘a przód, zachowujący jednocześnie klasyczny kanciasty profil Dodge‘a, któremu nadano jednak nieco aerodynamiczności. Rozwiązanie o nazwie R-Wing będące hołdem złożonym oryginalnemu projektowi Chargera Daytona oraz kluczowej postaci odpowiedzialnej za rozwój tego modelu, umożliwia odpowiedni przepływ powietrza przez pas przedni, zwiększając siłę docisku przedniej osi. Wbudowany w funkcjonalną maskę silnika, pas przedni R-Wing pozostaje wierny tradycyjnej stylistyce nadwozia, zapewniając jednocześnie ulepszoną pod względem aerodynamiki konstrukcję przelotową. Wloty z włókna węglowego umieszczone po obu stronach przedniego i tylnego pasa dolnego tworzą „kurtynę powietrzną” poprawiającą aerodynamikę.Oj, długo by mówić o tych wspaniałościach. Zresztą zobaczcie sami...
opr. jj