StoryEditor

Firma Farmtrade pokazała opryskiwacze Bargam

Wśród nich był Spraymax serii Professional Line, który miał premierę na targach Agro Show w Bednarach.

29.09.2019., 00:00h



Opryskiwacz Spraymax z serii Professional Line mógł zaskoczyć...

Belka na suwnicy!

Naszą uwagę zwróciło zawieszenie belki Spraymaxa na nowej suwnicy z jednym, dużym siłownikiem, który wyposażono w amortyzację. Aluminiowa belka polowa ma układ teleskopowy ze skokiem co 1 m. Dostępne szerokości robocze to 16-42 m. Jak wyjaśnia producent, opryskiwacz może też być wyposażony w pneumatyczne wspomaganie z redukcją efektu dryftu cieczy roboczej. W tym przypadku belki mają szerokość od 16 do 30 m.

Maszyna wyposażona w niezależną amortyzację każdego koła i z osią skrętną do 30 stopni. Sprzęt ma zbiorniki o pojemności od 2500 do 6500 l. Pompy membranowe i tłokowe mają wydajność od 250 do 560 l/min. Co interesujące, z obu stron maszyny są schodki, które prowadzą do górnej części opryskiwacza. Elementy elektryczne chronione są osłonami na siłownikach.

11 modeli

Firma Farmtrade od wielu lat oferuje opryskiwacze marki Bargam. Gama jest szeroka, bo obejmuje aż 11 modeli samojezdnych z silnikami o mocy 111-175 KM. . Maszyny mają duży prześwit. Modele Grimac i Grimac Junior mają zbiorniki o pojemności od 1600 do 4000 l. Szerokości belki mieszczą się w zakresie od 12 do 28 m.

Kolejne trzy maszyny to modele MAC. Wersja z oznaczeniem ES ma poj. 2000-2500 l, belkę 12-24 m i silnik 145 KM. Z kolei dane maszyn L-C to: zbiornik 3000-350 l, belka 18-28 m i silnik 175 KM. Największy model MAC S-XL wyposażony jest w zbiornik o pojemności od 3500 do 5000 l, ma belkę od 18 do 42 m i silnik 175 KM. Te trzy modele mają napęd 4 WD i hydrostatyczną, centralną kabinę. Seria mechaniczna to modele MAC Track i Grimpeur.

System EcoDrive

Opryskiwacze Bargam wyposażone są w system EcoDrive. Optymalizuje on prędkość obrotową silnika, dostosowując do obciążenia jednostki napędowej i momentu obrotowego. Poza tym zarządza pompą i silnikiem, aby automatycznie uzyskać pożądany moment obrotowy silnika w zależności od warunków, utrzymując stałą prędkość. Wzrósł też komfort w kabinie przez zmniejszenie hałasu silnika. Producent informuje, że redukcja zużycia paliwa przez EcoDrive wynosi nawet do 15%, co sprawia, że ograniczono emisję dwutlenku węgla.

Oprócz opryskiwaczy był też wóz asenizacyjny Samson PG II 20, ale to szerszy temat. Wkrótce więcej informacji o tym sprzęcie

opr. jj

25. listopad 2024 12:39