StoryEditor

Steyr Profi z przekładnią S-Control 8 Maszyną Rolniczą Roku 2018

21.05.2020., 00:00h

Dzięki nowej 8-stopniowej przekładni przełączanej pod obciążeniem S-Control 8 i wielu innym unowocześnieniom na tegorocznej edycji wystawy Agritechnica 2017 Steyr Profi był w stanie przekonać do siebie nie tylko licznych gości odwiedzających targi, ale również wymagające jury, zapewniając sobie tym samym tytuł Machine Of The Year 2018  w kategorii „ciągnika średniej mocy”.

Ta innowacyjna 8-stopniowa przekładnia S-Control przełączalna pod obciążeniem daje po 24 przełożenia jazdy do przodu i wstecz uporządkowane w 3 zakresach oraz szereg funkcji automatycznych, które nie tylko zwiększają wydajność ciągnika, lecz również komfort jazdy. Potwierdzone w teście Niemieckiego Zrzeszenia Rolników (DLG) „Power Mix” zużycie paliwa na poziomie 258 g/kWh sprawia, że model STEYR 4145 jest najefektywniejszym ciągnikiem w swej klasie. Zakres A został specjalnie opracowany pod kątem prac kultywacyjnych i obejmuje prędkości do 10,7 km/h. Podobnie jak przeznaczony do prac polowych i wykonywanych ładowaczem czołowym zakres B, który obejmuje prędkości od 4,3 do 18,1 km/h, umożliwia on zmianę biegów pod obciążeniem bez przerwy w przenoszeniu momentu obrotowego. Przy poruszaniu się po drogach przekładnia włącza się od razu w zakresie C, umożliwiającym szybszą jazdę ciągnikiem. Przy pracach polowych przekładnia zmienia automatycznie wszystkie 8 biegów w zakresie A lub B. W ruchu ulicznym przekładnia przełącza automatycznie 16 biegów w zakresie B i C. Do uprawy warzyw i wykonywanych zimą prac komunalnych można wykorzystać opcjonalną przekładnię z biegiem pełzania 48 x 48.

Jeżeli większa moc jest potrzebna od razu, biegi można redukować w trybie automatycznym za pomocą pedału jazdy. Przekładnia nawrotna Power Shuttle zapewnia utrzymanie siły napędowej przy zmianie kierunku jazdy na polu, natomiast układ S-Stop II zdecydowanie ułatwia zatrzymywanie ciągnika na skrzyżowaniu dróg lub przy przenoszeniu bel za pomocą ładowacza czołowego: stopniowe naciskanie pedału hamulca przez operatora sprawia, że ciągnik powoli jedzie dalej. Przy naciśnięciu hamulca układ S-Stop II automatycznie steruje pracą sprzęgła. Po zwolnieniu hamulca STEYR Profi od razu rusza z miejsca. Umożliwia to kierowanie ciągnikiem z dokładnością na poziomie centymetrów.

Nowy Profi wnosi wydajność prac wykonywanych ładowaczem czołowym na nowy poziom. Układ Quick Turn II umożliwia modyfikację przełożenia układu kierowniczego. Mniejsza liczba obrotów kierownicą ułatwia operatorowi pracę przy używaniu ładowacza czołowego. Operator może przy tym wybierać spośród zaprogramowanych nastaw lub wprowadzić indywidualną nastawę na monitorze S-Tech 700. Układ S-Stop II umożliwia precyzyjne kierowanie ciągnikiem z dokładnością rzędu centymetrów za pomocą pedału hamulca bez konieczności stosowania sprzęgła. Nowy dżojstik do obsługi ładowacza czołowego jest umieszczony ergonomicznie na podłokietniku i umożliwia również sterowanie przekładnią napędową. Wszystkie modele Profi mogą być fabrycznie przygotowane do pracy z ładowaczem czołowym. Można je również doposażyć w tym celu później.

Zintegrowany z podłokietnikiem monitor S-TECH 700 jest łatwy w obsłudze dzięki ekranowi dotykowemu. Opcjonalnie można go zamontować także na regulowanej szynie w prawym oknie bocznym. Oprócz automatyzacji wszystkich podstawowych funkcji ciągnika monitor S-TECH zapewnia optymalny przebieg pracy. Układ sterowania jazdą na uwrociu Easy Tronic II umożliwia automatyzację czynności wykonywanych przez ciągnik w funkcji czasu lub drogi. Nowością jest unikatowy układ S-Turn, który ułatwia wykonywanie nawrotów na końcu ścieżki prowadzenia. Określa on idealną trasę i prędkość jazdy na uwrociu, dzięki czemu odciąża operatora. Zastosowana w modelach Profi CVT magistrala ISOBUS klasy III umożliwia sterowanie ciągnikiem poprzez narzędzie uprawowe, które może obsługiwać takie funkcje, jak samoczynne ustawianie położenia TUZ-u, włączanie lub wyłączanie WOM-u, sterowanie zaworami hydrauliki zewnętrznej i prędkością jazdy. Układ S-Guide wykorzystuje systemy GPS, GLONASS i RTK, co pozwala osiągnąć najwyższą precyzję i powtarzalną dokładność rzędu nawet 2,5 cm (RTK+).

22. listopad 2024 21:40