r e k l a m a

Partner serwisu

Firma John Deere wśród 100 najcenniejszych marek świata

Firma John Deere wśród 100 najcenniejszych marek świata

W zestawieniu Best Global Brands, przedstawiających najcenniejsze marki na świecie, po raz kolejny znalazła się firma John Deere. To nie pierwszy raz, gdy amerykański producent maszyn rolniczych znalazł się na tej liście.

Czym jest zestawienie Best Global Brands?

Niezależne zestawienie Best Global Brands (BGB) przygotowane zostało przez firmę Interbrand, która jako pierwsza na świecie wśród firm tego rodzaju zdobyła certyfikat Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej w zakresie wyceny firm.

Czynnikami, które wpływają na układ rankingu, są rezultaty finansowe marki, wpływ na decyzje zakupowe oraz siła do budowania lojalności i zrównoważonego popytu.

Na jakiej pozycji znalazł się John Deere?

John Deere jest jedyną firmą z branży rolniczej, która trafiła do zestawienia stu najcenniejszych marek BGB. Firma ulokowała się na 90. miejscu listy rankingowej. Producent maszyn rolniczych z USA znalazł się w tym rankingu po raz 11, podtrzymując tym samym swoją pozycję lidera w branży. Wartość marki szacowana jest w tej chwili na około 5,616 miliarda dolarów.

– Coroczna obecność John Deere w rankingu Interbrand jako jedynego przedstawiciela branży rolniczej potwierdza naszą pozycję jako lidera, zarówno na świecie jak i w Europie i Polsce. Fakt, że już 11 raz z rzędu znaleźliśmy się w zestawieniu napawa nas dumą i odzwierciedla wkład i zaangażowanie wszystkich pracowników naszej firmy, którzy starają się, by wspólnie z naszymi partnerami wyżywić świat. „Best Global Brands” jest jednym z najbardziej prestiżowych rankingów, dlatego tym bardziej cieszymy się, że jesteśmy w nim obecni – skomentowała sukces firmy Katarzyna Lewicka, Division Business Manager w John Deere Polska.

r e k l a m a

Jakie firmy są najcenniejsze na świecie?

Prócz firmy John Deere, w zestawieniu znalazły się marki luksusowe czy giganci technologiczni, tacy jak Amazon, Microsoft czy Tesla. Łączna wartość wszystkich 100 marek wzrosła w stosunku do zeszłego roku o 15% i jest szacowana na około 2,7 biliona dolarów.

Pierwsze 10 pozycji w rankingu przedstawia się następująco:

·        Apple (wartość: 408 251 mln dolarów, wzrost 26%)

·        Amazon (249 249; +24%)

·        Microsoft (210 191; +27%)

·        Google (166 811; +19%)

·        Samsung (74 635; +20%)

·        Coca-Cola (57 488; +1%)

·        Toyota (54 107; +5%)

·        Mercedes-Benz (50 866; +3%)

·        McDonald’s (45 865; +7%)

·        Disney (44 183; +8%)

 oprac. al

Źródło: John Deere
Fot. firmowe

Zobacz także