StoryEditor

Steyr Profi: 6 cylindrów i 175 KM

Wszechstronny, mocny i najbardziej kompaktowy ciągnik z 6-cylindrowym silnikiem na rynku. Tak Steyr reklamuje swoją maszynę, która dodatkowo wyposażona jest w udoskonaloną przekładnię typu powershift S-Control 8. 

26.07.2019., 00:00h
Steyr uzupełnił gamę swych modeli ciągnikiem z 6-cylindrowym silnikiem i udoskonaloną 8-stopniową przekładnią typu powershift do swojej serii Profi. Maszyna ma:
  • wysokoprężny silnik ECOTECH firmy FTP o pojemności skokowej 6,7 l,
  • układ wtryskowy typu common rail, 
  • turbosprężarkę, 
  • chłodnicę międzystopniową,
  • układ neutralizacji spalin HI-eSCR.
System zarządzania mocą silnika Power Plus rozwija moc znamionową 145 KM, maksymalną 158 KM, a z systemem Power Plus jego moc sięga nawet 175 KM, jak zapewnia producent.


S-Control


Przekładnia posiada w sumie 24 biegi do jazdy do przodu i wstecz ułożone w trzech grupach oraz szereg automatycznych funkcji, zwiększających wydajność ciągnika i znacznie zwiększających komfort operatora. Grupy biegów zachodzą na siebie w dużym stopniu, co niemal wyklucza zmiany grupy podczas pracy. Przykładowo grupę biegów B można wykorzystywać bez przerwy w przenoszeniu mocy od 4,3 do 18,1 km/h i sprawdza się ona przy pracach polowych, na łąkach i pracy z ładowaczem czołowym. 
Na uwagę zasługuje pedał gazu z funkcją redukcji biegu w sytuacjach, kiedy szybko potrzebna jest maksymalna moc, na przykład podczas transportu na stromej drodze. 
Przekładnia nawrotna Power Shuttle zapobiega utracie siły uciągu przy zmianie kierunku jazdy podczas poruszania się poza drogami, a układ S-Stop II zdecydowanie ułatwia zatrzymywanie się na skrzyżowaniach dróg i podczas pracy z ładowaczem czołowym. 
Przy zatrzymywaniu się na skrzyżowaniu lub podczas układania bel układ S-Stop II automatycznie załącza sprzęgło przy użyciu hamulca. Po zwolnieniu hamulca ciągnik ruszy powoli. Ta funkcja umożliwia precyzyjne i wygodne kierowanie ciągnikiem z centymetrową dokładnością. 
Wyposażenie dodatkowe ciągnika:
  • 3-punktowy zaczep, 
  • amortyzowana oś przednia,
  • cztery elektroniczne tylne i trzy międzyosiowe zawory hydrauliki zewnętrznej, 
  • układy Quick Turn i Power Shuttle,
  • w opcji przedni zaczep, WOM i ładowacz czołowy.


Kabina dowodzenia



Do komfortowej, klimatyzowanej kabiny można wejść z każdej strony; wyróżnia ją regulowany elektrycznie podłokietnik z wygodnym podłokietnikiem i joistickiem (Multicontroller), niski poziom hałasu wynoszący zaledwie 69 db(A), panoramiczny dach i doskonała widoczność w każdym kierunku. 
Dodatkowo Steyr oferuje montowany fabrycznie monitor z ekranem dotykowym S-Tech, a także inne fabryczne wyposażenie takie jak magistrala ISOBUS II, ISOBUS III, układy S-Guide i S-Turn.

Dodajmy, że bardzo podobną konstrukcję przedstawił na jesieni 2018 r. New Holland, model T.6 180 AutoCommand. Marka Steyr, New Holland, Case IH należą do wspólnego koncernu CNH IH.


Opr. pł
23. kwiecień 2024 09:16