r e k l a m a

Partner serwisu

Michelin dla średnich i dużych mocy

Michelin dla średnich i dużych mocy

Michelin AxioBib 2 VF to nowa gama opon tej marki do ciągników średniej i dużej mocy. Producent informuje, że mają one największą nośność wśród dostępnych obecnie na rynku opon w rozmiarze 650/65R42.



r e k l a m a

Takie ogumienie to odpowiedź firmy na coraz lepsze osiągi ciągników średniej i dużej mocy, które są coraz szybsze. Co ważne, nowe modele ogumienia można zamontować w starszych ciągnikach z węższymi obręczami (20 i 21 cali). Przydadzą się też przy korzystaniu z centralnych systemów regulacji ciśnienia. Właśnie do takich zastosowań przewidziana jest gama opon Michelin AxioBib 2. 

Duży uciąg

Zobacz także

Nowe opony zostały zaprojektowane specjalnie do prac, gdzie niezbędny jest duży uciąg i wysoka trakcja, czyli podczas orki, uprawy agregatami, a także w transporcie i rozrzucaniu obornika, aby można było przenieść wysoki moment obrotowy.

Dwa rozmiary w nowej gamie: 

  • Michelin AxioBib 2 VF 540 / 65R30 158D / 155E TL
  • Michelin AxioBib 2 VF 650 / 65R42 174D / 171E TL

Charakterystyka techniczna nowej gamy opon w rozmiarach 540/65 R 30 i 650/65 R 42 jest również wyjątkowa. Firma wyjaśnia, że w porównaniu do konkurencyjnych modeli Michelin AxioBib 2 ma najwyższy indeks nośności. Ciągniki wyposażone w takie ogumienie można bardziej obciążyć, chroniąc przy tym glebę i uzyskać większą wydajność pracy. 

Nowa gama opon Michelin AxioBib 2 VF ma większy kontakt z podłożem, dzięki czemu jego powierzchnia wzrasta o 19%. Pozwala to na zwiększenie uciągu ciągnika nawet o 35%*, co może przełożyć się na podniesienie produktywności o 7%*.
* Wewnętrzne testy przeprowadzone w czerwcu 2016 r. ze standardową oponą dostępną na rynku.

Oznaczenie NRO

Opona Michelin AxioBib 2 650/65 R42 jest nie tylko kompatybilna z rozmiarami obręczy zalecanymi przez ETRTO (Europejską Organizację Techniczną ds. Opon i Obręczy), ale ma też oznaczenie NRO (Narrow Rim Option), które informuje, że oponę można montować na obręczach węższych niż normalnie dozwolonych normami ETRTO dla opon IF i VF. W efekcie pozwala to na stosowanie nowych opon Michelin na starszych ciągnikach. Opony Michelin w tym rozmiarze można by montować standardowo na obręczach o szerokości 23 cale, ale dzięki oznaczeniu NRO można je również użytkować na obręczach 20 i 21 cali.

Centralne systemy regulacji ciśnienia

Rolnicy, którzy posiadają w swoich ciągnikach system centralnej regulacji ciśnienia, mogą korzystać z opon w pełnym zakresie ciśnień, zyskując wydajność niezależnie od warunków na drodze i polu. Gama Michelin AxioBib 2 jest kolejną oponą w grupie Michelin, którą można stosować nawet z ciśnieniem 0,6 bara. Dzięki wykorzystaniu niskociśnienieniowej technologii Michelin Ultraflex rolnicy mogą zwiększyć plony nawet o 4% (wg badania Uniwersytetu Harper Adams).

 Grasdorf i Michelin

Wspomniane opony Michelin AxioBib 2 można było zobaczyć na wspólnym stoisku firm Grasdorf i Michelin na targach Opolagra 2019 w Kamieniu Śląskim. Poza tym firmy pokazały oponę Michelin EvoBib o zmiennej charakterystyce pracy, co pozwala dostosować kształt profilu zależnie od ciśnienia. 

Przy bardzo niskim ciśnieniu (poniżej 1,2 bara) powierzchnia kontaktu modelu EvoBib z podłożem zwiększa się, dzięki czemu ugniatanie gleby jest mniejsze, a sama opona może przenieść większą moc na podłoże.

Przy wyższym ciśnieniu (powyżej 2 barów) z podłożem styka się tylko środkowa, ciągła część bieżnika, gwarantując większą przyczepność i mniej drgań z korzyścią dla komfortu jazdy. Dodatkowe zalety to także oszczędność paliwa i większe bezpieczeństwo.

Ugięcie boków opony

Taką transformację opony Michelin EvoBib umożliwia innowacyjna konstrukcja karkasu, który oprócz technologii Ultraflex korzysta z „efektu zawiasu” polegającego na podnoszeniu lub kładzeniu klocków barkowych na podłożu dzięki kontrolowanemu ugięciu boków opony. Kładąc się na podłożu, klocki barkowe w oponie z niskim ciśnieniem zwiększają obszar kontaktu bieżnika z podłożem o 20 proc. Wraz z nim wzrasta trakcja opony, która może przenieść więcej mocy ciągnika na podłoże. Zysk trakcji to ok. 20-50 proc., co można porównać z dodatkowymi 20 KM mocy użytkowej na ziemi (dla ciągnika o mocy 300 KM)! Więcej bieżnika na podłożu to także większa ochrona gleby przed ugniataniem.
Opona jest dostępna w dwóch rozmiarach:

  • Michelin EvoBib VF 710/70 R 42 – tył
  • Michelin EvoBib VF 600/70 R 30 – przód

Dwa w jednym

W nowej oponie Michelin EvoBib zastosowano technologię „2 w 1”, która stanowi połączenie innowacyjnej rzeźby bieżnika z nową konstrukcją karkasu. Wraz ze zmianą powierzchni obszaru kontaktu z podłożem, nowa opatentowana technologia umożliwia zmianę profilu opony w zależności od warunków użytkowania.

Michelin EvoBib oferuje dwa rozmiary obszaru kontaktu bieżnika z podłożem: inny w oponie z wysokim ciśnieniem do jazdy drogowej i inny w oponie z bardzo niskim ciśnieniem do prac polowych. Innowacyjna konstrukcja karkasu opony umożliwia kładzenie się klocków barkowych opony na podłożu przy ciśnieniu poniżej 1,2 bara. Nazwano to „efektem zawiasu”. Dzięki temu mechanizmowi powierzchnia kontaktu opony z podłożem wzrasta o ponad 20% wszerz i wzdłuż, co znacząco podnosi trakcję opony, zmniejsza ugniatanie gleby i pozwala na bardziej równomierne rozłożenie nacisku na grunt.

opr. jj

Kręci Cię technika, a nie masz jeszcze

Profi?

Bezpłatny egzemplarz
Okładka Profi

Zobacz także