StoryEditor

Małe, mocne ciągniki Boomer

Na pokazie produktów marki New Holland w pobliżu Glinojecka można było zobaczyć kilka ciągników wraz ze sprzętem do zbioru zielonek. Przyjrzyjmy się serii Boomer.

11.07.2021., 00:00h

Boomer Stage V

W mniejszych gospodarstwach traktory Boomer stanowią główną siłę pociągową, a w większych wykorzystywane są jako sprzęt pomocniczy. O wzroście zainteresowania ciągnikami o mocy ok. 50 KM świadczy to, że nie tak dawno sprzedawano około 60 modeli Boomer, a w tym roku zamówienia opiewają na niemal 200 traktorów. 

Trzy ciągniki T4 T4S i Boomer mają już nowe silniki spełniające wymogi normy emisji spalin Stage V. Poza tym zadbano o bezpieczeństwo, poziom komfortu w kabinie, w tym wyciszenie miejsca pracy. Seria Boomer została poszerzona o dwa nowe modele klasy 3: Boomer 45 o mocy 47 KM oraz Boomer 55 o mocy 57 KM. Odnowiona deska rozdzielcza wyposażona jest w nowy, umieszczony na tablicy przyrządów prędkościomierz LCD. 

Niski poziom hałasu 

Poza tym modele z przekładnią hydrostatyczną w standardzie mają tempomat. Funkcja EZ Speed, która koordynuje hydrostatyczny pedał jazdy do przodu z prędkością silnika, co zwiększa wydajność. Gdy traktorzysta aktywuje tę funkcję, a przepustnica ręczna znajduje się w dolnym położeniu, silnik przyśpiesza po naciśnięciu pedału hydrostatycznego. Producent wyjaśnia, że dzięki temu uzyskuje się właściwe obroty silnika pożądaną prędkości jazdy. Warto z tego skorzystać, gdy kierowca chce utrzymać niski poziom hałasu po zatrzymaniu ciągnika oraz zwiększyć prędkość obrotową silnika tylko wtedy, gdy ciągnik zacznie się przemieszczać. Funkcję można dezaktywować, co umożliwia niezależne sterowanie dźwignią przepustnicy ręcznej i pedałem hydrostatycznym. Podczas pracy z przekaźnikiem można utrzymać konkretną prędkości obrotowej silnika, aby zapewnić wymaganej prędkości WOM. 

Auto WOM

Nowa funkcja Auto WOM aktywowana jest za pomocą przełącznika, co automatyczne wyłącza przekaźnik przy podniesieniu automatycznego układu zawieszenia narzędzi oraz jego ponowne załączenie po opuszczeniu układu zawieszenia. To rozwiązanie przyśpiesza pracę podczas częstego podnoszenia i opuszczania tylnego podnośnika. Nowe, 3-cylindrowe silniki z turbodoładowaniem wyposażone są w wtrysk bezpośredni Common Rail. Większa chłodnica oraz wentylator chłodzący dodatkowo zwiększają wydajność pracy silnika. Układ recyrkulacji spalin wyposażony jest w nowej generacji system oczyszczania spalin obejmujący katalizator utleniający DOC oraz filtr cząstek stałych. 

opr. jj

19. kwiecień 2024 07:58