StoryEditor

Michelin i Camso razem na rynku sprzedaży

Dzięki integracji z Camso oferta produktów Grupy Michelin rozszerza się o nowe segmenty.

20.01.2021., 00:00h

Wśród nich są opony rolnicze, budowlane, do transportu wewnętrznego i pojazdów militarnych. 

Opony i gąsienice

Połączona oferta Michelin i Camso w linii „Beyond Road” składa się teraz z opon pneumatycznych i pełnych, gąsienic do pojazdów budowlanych i rolniczych, kompletnych kół oraz usług z zakresu zarządzania flotami przemysłowymi. Aby zagwarantować maksymalną stabilność sprzedaży, wszystkie działania będą integrowane stopniowo w ciągu kilku lat.

Camso

Spółka Camso z siedzibą w Kanadzie działa na rynku od 1982 roku i aktualnie zatrudnia 7700 pracowników. Ma także 17 zakładów produkcyjnych, 3 ośrodki badawczo-rozwojowe i prowadzi działalność handlową w 100 krajach.

W 2018 r. firma Michelin przejęła Camso, który nazywany jest wiodącym producentem gąsienic gumowych do sprzętu rolniczego i skuterów śnieżnych, a także opon pełnych i diagonalnych do maszyn używanych do transportu wewnętrznego.

Grupa Michelin

Po połączeniu z Camso Grupa Michelin będzie światowym graczem numer 1 na rynku ogumienia off-the road posiadającym 26 zakładów zatrudniających łącznie ok. 12 tys. osób. Sprzedaż nowego lidera rynkowego będzie dwukrotnie większa od sprzedaży netto samego Camso. Warto dodać, że Grupa Michelin obejmuje następujące marki: Michelin, Camso, Solideal, Kleber, BFGoodrich, Taurus i Rodaco. 

Badania i rozwój

Współpraca jednostek badawczych Camso i Michelin zwiększy innowacyjność Grupy Michelin w produkcji gąsienic i opon niepneumatycznych. Istotne znaczenie mają prace nad wydłużeniem okresu wykorzystywania opon i tym samym redukcja własnego śladu ekologicznego. Z kolei przełomowe technologie Michelin w zakresie ograniczenia zagęszczenia gleby przy zachowaniu trakcji przyczynią się do rozwoju produktów Camso. 

opr. jj

25. kwiecień 2024 09:51