StoryEditor

Joskin: podwozie hakowe do kontenerów

Podwozie Cargo-Lift wyposażone jest w solidny hak, służący do podnoszenia kontenerów, które można wykorzystać w szybkim transporcie rolniczym.

19.10.2021., 00:00h

W transporcie istotne znaczenie ma szybkość, wygoda i łatwość obsługi. Z myślą o takich zastosowaniach zaprojektowano podwozie hakowe Cargo-Lift do przewozu kontenerów na drodze i polu. Konstrukcja tego pojazdu to połączenie solidnego haka do podnoszenia i szybkiego podwozia rolniczego. Takie rozwiązanie stanowi interesującą alternatywę do samochodu ciężarowego, choćby z racji niższej wysokości załadunku. Pojazd Cargo-Lift występuje w kilku modelach. Jest dostępny w wersji dwu- lub trzyosiowej, z siłą podnoszenia od 8 do 30 t. Dzięki temu nadaje się do kontenerów lub narzędzi o długości od 3 do 7,45 m.

Zwarta konstrukcja

Sprzęt ma przedni wysięgnik teleskopowy (oprócz modelu 8 t, gdzie jest on przegubowy) z przykręcanym hakiem w celu uzyskania większego kąta nachylenia, a tym samym załadunku większej liczby kontenerów o różnych długościach. Kontenery są blokowane za pomocą mocnych haków hydraulicznych działających od wewnątrz na zewnątrz. Bardzo wąski stały dyszel zapewnia duży kąt skrętu i zwrotność, podwozie Cargo-Lift sprawdza się na drodze i polu. Dyszel jest wyposażony w zawieszenie oleopneumatyczne (opcja w modelach 8, 12 i 14 t), które zapewnia dużą elastyczność i umożliwia zmianę nachylenia ramy, aby zwiększyć siłę podnoszenia. W tym samym celu wszystkie modele od 18 t wzwyż są standardowo wyposażone siłownik wspomagający pracę, który ułatwia i przyspiesza załadunek kontenerów. Producent stwierdza, że podwozie Cargo-Lift jest łatwe w obsłudze, przy czym modele do 14 t są sterowane bezpośrednio z ciągnika (3 zawory 2-kier.), a począwszy od 18 t mają pełne sterowanie elektrohydrauliczne ze sterownikiem w kabinie. Poza tym wszystkie maszyny są wyposażone w hydrauliczne zabezpieczenie każdego ruchu haka, aby uniknąć jakichkolwiek błędów podczas obsługi.


Modele trzyosiowe

Aby sprostać najcięższym warunkom Joskin oferuje modele trzyosiowe (22 t i 30 t). Są one standardowo wyposażone w hydrauliczne zawieszenie osi, dwie osie skrętne wymuszające (pierwsza i ostatnia oś) oraz pełną elektrohydrauliczną obsługę układu za pomocą systemu load-sensing. Model T30 wyróżnia się również wąską ramą z kołami o średnicy 600 mm, co umożliwia przestrzeganie limitu szerokości 2,55 m, który jest wymagany w niektórych pracach. Ma on również agregat hydrauliczny z pompą przemysłową, aby sprostać najtrudniejszym zadaniom. Jeśli jest taka potrzeba, każdy model można doposażyć w wiele opcji, co pozwala skonfigurować maszynę do indywidualnych potrzeb.

opr. jj

19. kwiecień 2024 11:19