StoryEditor

Jaką wartość ma John Deere?

Zaraz dowiesz się na ile miliardów wyceniany jest John Deere!

28.10.2020., 00:00h

O tym, że John Deere lokowany jest wśród najcenniejszych marek na świecie wiemy od 2011 r., bo od tego czasu jest notowany w tym zestawieniu. Mało tego, jest jedyną firmą z branży rolniczej obecna w rankingu „Best Global Brands”.

Miliardy dolarów...

W corocznym rankingu „Best Global Brands” przygotowanym przez Interbrand, wiodącą firmę konsultingową, amerykański gigant plasuje się na 89. miejscu. Interbrand szacuje wartość marki John Deere na około 5,37 miliarda dolarów.

Nowe wyzwania

- Nasza obecność w ranking Interbrand jest odzwierciedleniem pracy i zaangażowania, jaką prezentują wszyscy pracownicy naszej firmy w różnych rejonach świata - mówi Marko Borwieck, prezes John Deere Polska. Tym bardziej jesteśmy dumni, że obecny rok jest dla wszystkich przedsiębiorstw wyjątkowy, oznaczał zmierzenie się z nowym wyzwaniem, przeformatowaniem pracy, celów, a co za tym idzie wyników. Co więcej, fakt że jesteśmy w zestawieniu obecni jako jedyni przedstawiciele branży potwierdza naszą pozycję lidera wyznaczającego trendy

Co decyduje o pozycji marki?

Pozycja danej marki w rankingu wynika z trzech czynników - rezultatów finansowych marki, wpływ marki na decyzje zakupowe oraz siły marki do budowania lojalności i zrównoważonego popytu. Co bardzo ważne, metodologia Interbrand była pierwszą tego rodzaju, która uzyskała certyfikat Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej w zakresie wyceny marek i jest to jeden z najbardziej cenionych rankingów marek.

Wycena krezusów

Przyjrzyjmy się jak wygląda dziesiątka najwartościowszym firmom na rynku:

  • 1. Apple (wartość: 322 999 mln dolarów, wzrost 38%)
  • 2. Amazon (200 687; +60%)
  • 3. Microsoft (166 001; +53%)
  • 4. Google (165 444; -1%)
  • 5. Samsung (62 289; +2%)
  • 6. Coca-Cola (56 894; - 10%)
  • 7. Toyota (51 595; -8%)
  • 8. Mercedes-Benz (49 268; -3%)
  • 9. McDonald’s (42 816; -6%)
  • 10. Disney (40 773; -8%)

Interbrand, to nowojorska firma konsultingowa, która specjalizuje się w marketingu i zarządzaniu marką, ma 24 biura w 17 krajach.

opr. jj

19. kwiecień 2024 15:03