StoryEditor

Deutz-Fahr z Lauingen

Dwa nowe modele serii 7 TTV. 

26.06.2021., 00:00h

Moc do 247 KM

Nowa traktory to wersje 7250 TTV i 7250 TTV HD. Silnik Deutz TCD 6.1 Stage V oferuje moc do 247 KM i maksymalny moment obrotowy 1072 Nm. Dzięki nowej przekładni SDF TTV Compound ciągniki Serii 7 TTV pozwalają na jazdę 60 km/h przy prędkości obrotowej silnika poniżej 1800 obr./min (40 km/h osiągają poniżej 1200 obr./min). Nowe przekładnie są wyposażone w funkcję PowerZero i PowerShuttle, które pozwalają ustawić płynność zmiany kierunku jazdy. Przekładnie TTV stanowią połączenie dwóch wydajnych agregatów hydrostatycznych oraz zoptymalizowanych podzespołów mechanicznych. 

Widoczność z kabiny

Nowa, jeszcze bardziej pochylona maska silnika w połączeniu z podwyższoną kabiną zapewnia lepszą widoczność. Przedni podnośnik o udźwigu 5450 kg może być połączony z przednim WOM Dual Speed, który pozwala na zmianę prędkości WOM z 1000 na 1000ECO w InfoCentre Pro. Prędkości obrotowe WOM ECO dostępne są również z tyłu.

Mniejszy promień skrętu

Dla nowej Serii 7 TTV dostępne są teraz opony tylne o większej średnicy (2,05 m), a ładowność została zwiększona do 6,5 t. Ciężar całkowity pojazdu wzrósł do 15,5 t lub 16 t w wersji 7250 HD. Do dyspozycji jest inteligentne zawieszenie przedniej osi i suche hamulce tarczowe, które poprawiają bezpieczeństwo na drodze. Dzięki oponom przednim 600/65R30 i nowemu układowi osi przedniej promień skrętu został zmniejszony o prawie 2 metry.

Programowanie rozdzielaczy

Obwód hydrauliczny w Serii 7 jest niezależny od obwodu smarowania przekładni, a pompa load sensing dostępna z 3 różnymi natężeniami przepływu do 210 l/min. Dzięki nowemu systemowi hydraulicznemu CleanOil, pojemność wymiennego oleju wynosi 90 litrów. Ponadto, dzięki elektronicznemu sterowaniu wszystkich rozdzielaczy, można je zaprogramować i sterować nimi proporcjonalnie. Na życzenie dostępne jest gniazdo power beyond z nowymi płaskimi złączami. Tylny podnośnik ma udźwig 10 000 kg (11 100 kg w wersji HD). Można na nim zamontować hydrauliczne lub automatyczne stabilizatory dolne. W podstawowym wyposażeniu jest dolny zaczep, który umożliwia łatwe połączenie z przyczepami. Nowa Seria 7 TTV jest gotowa na obsługę TIM. Dzięki temu możliwa jest dwukierunkowa komunikacja między ciągnikiem a narzędziami, pozwalając na automatyczne zarządzanie funkcjami ciągnika.

Oświetlenie robocze i kabina

Po raz pierwszy w tym przedziale mocy inżynierowie Deutz-Fahr opracowali dla nowej Serii 7 TTV zestaw oświetlenia ładowacza czołowego i tzw. ready kit. W połączeniu z ładowaczem czołowym Profiline FZ80.1, zaprojektowanym specjalnie dla tego ciągnika, wysokość podnoszenia przekracza 4,5 m, a siła odspajania 3770 daN. Odnowiona kabina MaxiVision może być wyposażona w ulepszone pneumatyczne zawieszenie, praktyczny uchwyt na belce do montażu dodatkowych monitorów, a także pneumatyczny fotel obracający się do 23 stopnie i aktywny system klimatyzacji.  

Odbiornik satelitarny

Dla zapewnienia maksymalnej precyzji pracy, dostępny jest nowy odbiornik satelitarny SR20 GNSS RTK. Funkcja Auto-Turn umożliwia automatyczne zawracanie na uwrociach, bez konieczności interwencji traktorzysty. iMonitor3, pozwala na sterowanie wszystkimi funkcjami ciągników Serii 7, pokazuje wirtualne terminale ISOBUS, umożliwia wymianę danych z aplikacją Agrirouter i pokazuje obraz z maksymalnie czterech kamer. Jego nowy interfejs jest intuicyjny i ma nowe funkcje dodatkowe. 

Zdalna diagnostyka

Przez Xtend, iMonitor pozwala na bezprzewodowe wyświetlanie ekranu na zewnętrznych tabletach. Dzięki temu traktorzysta ma lepszy wgląd, np. w system naprowadzania. Poza tym może dokonywać zmian ustawień narzędzi z zewnątrz kabiny, korzystając z ISOBUS UT na tablecie. Nowa Seria 7 TTV oferuje w standardzie także pakiet zarządzania danymi i narzędzie do zarządzania flotą SDF Fleet Management gratis przez pierwszy rok. Pozwala to również na zdalną diagnostykę w celu usprawnienia komunikacji między dealerem a kierowcą.

Stabilność hamowania

W zależności od wymagań dotyczących transportu z przyczepy, nowa Seria 7 TTV może być wyposażona w hydrauliczne lub pneumatyczne hamulce przyczepy. Dzięki funkcji podwójnego trybu pracy Dual Mode możliwe jest teraz podłączenie starych i nowych modeli przyczep z hamulcem hydraulicznym. 

Z kolei pneumatyczny układ hamulcowy wyposażono w zaawansowany system zarządzania hamowaniem przyczepy Trailer Brake Management (aTBM), który optymalizuje skuteczność hamowania przyczep, skracając drogę hamowania i poprawiając stabilność hamowania. Dostępny jest również hamulec silnikowy, który aktywuje wentylator E-visco w celu zwiększenia zdolności hamowania. Nowa Seria 7 TTV produkowana jest w fabryce Deutz-Fahr Land w Lauingen.

opr. jj

23. kwiecień 2024 10:48